Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel km kan ik nog rijden?

Ik rij een opel astra 1.6 uit 96,
Nu heb ik geen boekjes enzo.
Hoeveel km kan ik nog rijden als de benzine meter nog net niet in het rooie staat en het benzine lampje nog niet brand.

Uitgaand van normaal rijgedrag.

Toegevoegd na 36 minuten:
Even ter info,
Het is een opel astra 1.6 tailgate een 3 deurs.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Totdat hij echt knippert moet je er voor mijn gevoel noh wel n 40 km mee kunnen rijden
(iK kom je niet opslepen als het er minder zijn hoor)
13 jaar geleden
nou ik heb het zelf dus meegemaakt met een bedrijfsbus, daar zat een smerig brandstof filter in, en die stond net in het rood en toen sloeg deze dus af (midden op de houtribdijk tussen lelystad en enkhuizen; enig) maar met een schoon filter kun je 50 km halen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tankinhoud van jouw automobiel bedraagt 52 liter. Dus op het moment dat jou toeters en bellen beginnen te rinkelen zou je eigenlijk gelijk je tank moeten 'volgooien' het aantal liters dat je tankt trek je dan van de 52 liter af en het resultaat van deze rekensom vermenigvuldig je dan met 16. Dit is het aantal kilometers war jou Astra op een liter benzine makkelijk moet kunnen halen. Doorgaans moet je nog 50 km kunnen rijden alvorens je tank helemaal leeg is.

Heb nog een Duitse site gevonden waarin gesproken wordt over 10 liter.
http://www.motor-talk.de/forum/reservetank-opel-astra-f-t2035716.html
Hier wordt gesproken over een "reservetank"wat eigenlijk niet bestaat maar restinhoud zou een betere benaming zijn.

Toegevoegd na 38 minuten:
Was vergeten te vermelden dat die 10 liter mij nogal overdreven lijkt. Dan zou je nog 160 km kunnen rijden. Maar tijdens het zoeken naar de tankinhoud kwam ik deze site tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing