Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik tank altijd "normale" diesel bij de Bp/Esso. Nu zag ik Bp ultimate diesel. Ik rij een vw mk3 tdi, wat voor effect heeft het?

Heb het nog nooit getankt.. Klopt het dat de brandstof van Tango wat aan de mindere kant zit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Nauwelijks tot niks. Dat het beter verbrand dan gewone diesel, wat zou leiden dat betere prestaties, minder slijtage van de slijtende onderdelen v/d motor,is nog nooit bewezen. Het tussen de oren. De diesels van de Shell V-Power,Bp ultimate en Total Excellium zijn niets beter dan de normale diesel. Er gaan zelf verhalen rond dat de dielsel-vrachtwagens hun overload aan diesels net zo makkelijk in de duurdere dieseltank laden als in de goedkope.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit een onderzoek van Kassa is gebleken dat al die zogenaamd betere brandstoffen onzin is.
Uit testen in een lab bleken alle brandstoffen hetzelfde te zijn, zelfs de tankwagens van de verschillende soorten en merken worden allemaal gevuld uit dezelfde tank.
Het rijden ermee bleek dus niet beter te zijn en ook niet zuiniger;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het effect is dat je meer betaald zodra je gaat afrekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die TerribleTurk;

Verwacht er vooral geen wonderen van; ik heb een aantal jaren geelden het een en ander uitgeprobeerd en mijn toenmalige auto reed een tikje zuiniger op Shell V-Power diesel, maar niet genoeg om de meerprijs goed te maken. Een kennis rijdt uit ervaring nooit meer op premium diesel omdat hij daar meermaals motorstoringen door heeft gekregen. Je kunt het beste gewoon eens een tankje van verschillende merken proberen en dan te kijken welke het beste bevalt en/of het minste kost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze hebben destijds bij top gear getest wat dit nu extra opleverde, en het echte merkbare verschil merk je vooral bij sterk getunede motoren (lees: ferrari, porsche, skyline..)

dus met jouw mk3 zul je weinig tot geen verschil merken als je normaal rijdt.. als je als een gek jakkert kan je het wel merken maar dan is het nog minimaal..

Toegevoegd na 35 seconden:
overigens schijnt het ook minder uitstoot te geven, dus misschien voor de apk even duur tanken.. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing