Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het schappelijk om €60 euro te vragen voor een deukje in een nummerbord?

Ik heb tijdens het inparkeren een auto geraakt, en heb gelijk de eigenaar ingelicht, en aangeboden evt schade te vergoeden, buiten de verzekering om vanwege het eigen risico die ik op 0 wil houden. Er zat een deukje in zijn nummerbord. Ik heb maanden later een factuur ontvangen. €18 voor een nieuwe nummerplaat, € 20 voor een nummerplaathouder, en met arbeid en belasting kwam het bedrag op €60. Ik heb het gevoel dat er onnodig veel kosten zijn gemaakt, het was een deukje van niks, en volgens mij heeft hij de garage dit bedrag laten opschrijven en wil hij dit bedrag in zijn eigen zak steken. Deze man is een zakenman en erg gesteld op zijn poen, tja wat zal ik doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

60 euro voor het vervangen van een kenteken en de plaathouders is wel duur.

Ter illustratie: de shop, waarna mijn link verwijst levert een nieuwe kentekenplaat voor 11 euro, een kentekenplaathouder zonder reclame voor 5 euro. Totaal dus 16 euro, inclusief BTW.

(Dit gaat dan om de standaard kentekenplaat, niet eentje met oplegletters.)

Garagebedrijven leveren een kentekenplaathouder met reclame over het algemeen zelfs gratis. Kan me echter voorstellen dat de man geen reclame op de plaathouder wil hebben.

Monteren kan in principe in een paar minuten gebeuren, tenzij de man zijn plaat had laten vastpoppen, om diefstal te voorkomen en dit weer wil laten doen. Dan duurt het ietsje langer.

De man heeft dus hoogstwaarschijnlijk de rekening een beetje op laten pimpen.

Hou er echter wel rekening mee, dat de man speciaal naar de garage moest. Dit heeft hem tijd en benzinegeld gekost. Het is reëel dat in elk geval het benzinegeld wordt meegenomen in de rekening.

Wat je kan doen is zelf even bij dezelfde garage langsgaan en een offerte laten uitbrengen voor het vervangen van een kentekenplaat en een houder. Vertel er maar een mooi verhaal bij. Je zult dan meteen zien, of het bedrag overeenkomt.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

eerlijkheid duurt het langste zeggen ze dan, zo behoorlijk als je geweest bent moet je maar zijn, kortom betaal het bedrag, zie het als een boete v/d politie ofzo....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou het kunnen laten na gaan bij de politie want €60 lijkt mij ook erg veel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bedragen zijn wel reëel. Als die man handig was geweest had hij zelf een nummerplaat gehaald en er zelf opgeschroefd, dan was hij voor 18€ klaar. Maar hij is niet zo handig of hij heeft de moeite er niet voor genomen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dit is schappelijk. Garages zijn nu eenmaal duur. 60 Euro vind ik nog mee vallen.

Vergeet niet: Jij had schuld, jij wou het buiten je verzekering om doen. Aan de andere kant.. Wie vervangt er nou een nummerbord..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kan niemand iets zinnigs op zeggen, omdat er geen foto van die nummerplaat (met deukje) is. Wat de een "een deukje van niks" vindt, vindt de ander een slordig gezicht.

Met het bedrag van 60 Euro is niets mis. Het lijkt mij het minimum bedrag voor welke schade dan ook. Verder is er geen enkel probleem, dat de bezitter van de auto die 60 Euro in zijn zak steekt, en de schade niet laat repareren.
Zoiets is heel gebruikelijk. Als jij een kras op je auto hebt, en de verzekering betaalt dat, dan wordt er niet gevraagd of je het ook daadwerkelijk gaat (wilt) repareren. In dat geval is het uitgekeerde bedrag niets meer of minder dan een tegemoetkoming in de geleden schade, waar eventueel bij een toekomstige inruil pas sprake van kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schapelijk is het niet echt maar redelijk wel

het is een normaal bedrg voor het repareren van de nummerplaat.goedkoop is het niet Maar zoals je zelf al schreef is die kerel op zn poen en heeft de auto bij een garage neer gezet en gezegd maak het maar.En dan kom je er met 60eu goed van af.Ik ben het zeker met je eens dat het voor zo iets kleins niet goedkoop is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Belachelijk! Dit is veel te veel! Een kentekenplaat en steunplaat zijn niet zo duur en het is een klusje van niks om deze te plaatsen.
€40 is een redelijke prijs voor als je het laat doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het hier ook laten doen, iemand kwam met zijn trekhaak op me... Kost 75 euro bij mijn eigen dealer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de garage het er idd wel voor zal rekenen, maar die man is wel erg kinderachtig geweest om jou ervoor te laten opdraaien. Ik heb het ook wel eens gehad dat er een tegen mijn plaat aangezeten had, ik heb hem eraf geschroefd, deukje eruit gedrukt en hem met 2 parkertjes met gele dopjes weer op zijn plaats gezet. Half uurtje werk, kosten 0,00 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wel schappelijk, en je komt er goed mee weg vind ik, de garage had ook kunnen zeggen dat de bumper hersteld had moeten worden á 250 euro.
Natuurlijk is hier goed geld aan verdiend, kentekenplaat kost €7,50 inkoop, de houder €0,89 ,dan nog een beetje arbeid en btw.
Gewoon netjes betalen en de eer aan jezelf houden.

Trouwens heel netjes dat je de eigenaar hebt ingelicht,kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij een redelijk bedrag.

Een kentekenplaat moet goed bevestigt worden dus ook de plastic houder zal vervangen moeten worden omdat deze maar eenmalig gemonteerd kunnen worden daar deze stuk gaan bij demontage van de gedeukte plaat.
Een monteur is daar al gauw 20 minuten mee bezig.
Dat u de factuur zolaat heeft ontvangen kan zijn omdat de plaat bij de apk keuring is afgekeurd en toen pas is vervangen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Schade altijd bij de verzekering melden daarna kun je altijd het uitgekeerde bedrag bij je verzekering betalen en zo behoud je ook je noclaim.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing