Mag een piloot zelf zijn koers wijzigen om door een gat in de wolken te vliegen?
Zowel bij het stijgen als bij het landen was er een flink wolkendek, met veel grote bloemkoolachtige pluizenbollen. Slechts hier en daar was een gat in de bewolking.
De piloot vloog in beide gevallen precies door zo'n gat.
Dat is natuurlijk veiliger, en fijner voor de passagiers - maar hoe doet de piloot dat? Hij krijgt immers een koers voorgeschreven van de verkeerleiding, en daar heeft hij zich aan te houden.
Mag een piloot binnen bepaalde marges van de voorgeschreven koers afwijken om door een gat in de bewolking te vliegen? Weet de verkeersleiding ook waar de gaten zitten en leiden ze de piloot precies naar zo'n gat? Of ziet de piloot een gat, en vraagt hij dan de verkeersleiding toestemming om zijn koers te verleggen?
Of gaat het nog weer anders? Dat het toeval was, kan ik me nauwelijks voorstellen.
2 uur wachten op het vliegveld.
4,5 uur vliegen.
0,5 uur taxiën.
1 uur wachten tot eindelijk de bagage verschijnt.
1 uur in de rij voor te weinig douanecontroleurs.
1 uur lopen, wachten en transfer naar parkeerterrein.
1 uur autorijden. Ik wil een hogesnelheidstrein!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.