Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Deur open vliegtuig tijdens vliegen?

Tijdens het vliegen mag de deur niet open van het vliegtuig ivm het drukverschil.Maar als ze met een vliegtuig omhoog gaan om parachute te springen gaat/is de deur wel open. Komt dit omdat ze niet zo hoog gaan?
Als dat zo is wil het dus zeggen dat als je met een boeing op dezelfde hoogte vliegt je de deur wel open zou kunnen doen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Deuren in normale passagiersvliegtuigen zijn van het 'plug-type'. Deze moeten eerst wat naar binnen gaan, vaak draaien ze dan wat en dan gaan ze naar buiten of omhoog. Omdat de druk IN het vliegtuig hoger is dan erbuiten (op een bepaalde hoogte), kunnen ze dus niet eerst dat stukje naar binnen toen gaan, waardoor het luchtdrukverschil de deur dus in de sponning drukt.
Dus in een normaal vliegtuig KAN de deur al heel gauw niet meer open.
In een vliegtuig waaruit gesprongen wordt, zit een ander soort deur. Bovendien zit een normaal vliegtuig al gauw op 20.000 voet of hoger en ik weet niet of een speciaal parachute-vliegtuig zo hoog komt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat dacht je van de snelheid van het vliegtuig. Bij die vliegtuigen waar men parachute springt is de snelheid waarschijnlijk beduidend lager dan in een straalvliegtuig.

Toegevoegd na 3 minuten:
En wat dacht je van de hoogte. De luchtdruk is is op grote hoogte veel lager dan op de hoogte waarbij men meestal springt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat gaf ik al aan in mijn vraag
kun je dan wel de deur openen als de boeing net zo hoog vliegt als het toestel waar ze uit springen?
Tijdens het vliegen KAN de deur niet open.
Alleen als de Boeing op de grond staat.
Dan moet eerst de glijbaan volgens een protocol losgemaakt worden. (die zou anders opgeblazen worden)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding