Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben passagiersvliegtuigen bv Boeing geen schietstoelen voor piloten?

Als ik zo naar al die episodes kijk van air crash investigation. En dan zie hoe de vliegtuigen neer storten vroeg ik mij af, waarom hebben de piloten geen schiet stoel? Zodat de piloten op zijn minst voordat ze de grond raken uit het vliegtuig kunnen schieten. Waarom de piloten, zodat die in leven blijven om na te kunnen vertellen wat er is gebeurd en zou de werkzaamheden voor de NTSB of AAIB vermakkelijken.

een uur geleden
18

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Schietstoelen zijn handig voor militaire vliegtuigen, maar voor commerciële vliegtuigen zoals Boeing zijn ze niet praktisch.

Ten eerste is de vluchtomgeving van een passagiersvliegtuig heel anders. Bij een commerciële vlucht is de cabine veel voller en zijn er meer mensen aan boord. Het zou erg gevaarlijk zijn om een schietstoel te gebruiken met andere passagiers in de buurt.

Daarnaast zijn commerciële vliegtuigen vaak ontworpen om veilig te kunnen landen, zelfs bij problemen. Piloten kunnen doorgaans het vliegtuig nog onder controle houden tot ze landen, waardoor een schietstoel minder nodig is.

Wie heeft ideeën over alternatieve veiligheidsmaatregelen voor piloten in commerciële luchtvaart? Wat vinden jullie de belangrijkste aspecten van veiligheid in de luchtvaart?
(Lees meer...)
een uur geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding