Mogen kleine gas aanstekers mee in het vliegtuig?
Ik heb een oude cartier aansteker die ik graag mee wil nemen als cadeau voor iemand in het buitenland. Nu ga ik met het vliegtuig en wil ik graag de aansteker inclusief verpakking en 2 kleine aanvullers mee nemen. Weet iemand of dit gewoon kan? Of zitten er regels aan verbonden?
(scroll en open "Explosieven en ontvlambare stoffen")
"Kleine aanstekers en veiligheidslucifers mogen alleen mee als ze op de persoon worden gedragen, niet als handbagage."
Ik heb je het al vaker gezegd ik reis erg veel met het vliegtuig ik rook als een ketter en heb dus altijd aanstekers in mijn handbagage en die is ook vaak genoeg gecontroleerd. Maar ja
Dat geloof ik zo, maar dat is de vraag niet. Kijk maar wat er gebeurt als je de vraag maakt:
Mag je door rood licht fietsen?
En dan weer mijn reactie erbij pakt.
"Ik heb nog een nooit een boete gehad voor door rood licht rijden met de fiets. Ik heb dat vrij vaak gedaan." Die reactie is dan nietszeggend, een drogreden zo je wil.
Het kan best dat jij meermaals TEGEN de regels in een aansteker in je handbagage had (en die bijvoorbeeld) eigenlijk op de persoon had moeten dragen.
Of dat je vliegt met een maatschappij die het in het geheel verbiedt, maar in de meeste gevallen toch toestaat.
Of dat jij toevallig met een maatsch. vliegt die het niet verbiedt Er is in de praktijk vaak een verschil in wat mag, en wat onbestraft blijft/onproblematisch blijkt. Stellen dat jij jaren ergens geen problemen mee hebt gehad is in mijn optiek hier een een drogredenering.
Het zegt niks over het "mogen" deel.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.