Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang van te voren moet je aanwezig zijn op luchthaven Eindhoven voor vlucht?

Sinds lange tijd ga ik weer op reis, met het vliegtuig. Ik vind t doodeng eigenlijk. De vliegmaatschappij vraagt om twee uur voor vertrek aanwezig te zijn, de gate sluit een half uur voor vertrek. Ik heb de boardingpass al uitgeprint. Ik heb uitsluitend een stuk handbagage bij me. Moet ik écht twee uur van tevoren aanwezig zijn of is één uur voor vertrek voldoende? Vertrek vanaf Eindhoven Airport.

3 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Parkos.nl: de website van Eindhoven Airport raadt u aan om minimaal 2 uur van te voren aanwezig te zijn op het vliegveld. Wij raden echter aan wat eerder te komen, minimaal 2.5 uur van te voren aanwezig te zijn op het parkeerterrein. Dit geldt wanneer u de optie shuttle parkeren heeft gekozen. U rijdt vrijwel direct vanaf het parkeerterrein per shuttlebus naar de vertrekhal. Een continentale vlucht is een vlucht die binnen één werelddeel blijft, in ons geval dus binnen Europa.
Heeft u gekozen voor valet parkeren? Dan raden wij u wederom aan om 2.5 uur van te voren aanwezig te zijn op de afgesproken locatie. Dit in verband met de controle van uw auto door de betreffende parkeermedewerker. Zo kunt u met een gerust hart op reis.
Wanneer u een intercontinentale vlucht heeft geboekt raden wij u aan om 3.5 uur van te voren aanwezig te zijn. Eindhoven Airport houdt namelijk een aanwezigheid van minimaal drie uur van te voren aan.

Het zijn natuurlijk adviezen, bij grote drukte kun je beter op tijd aanwezig zijn. De balies sluiten 40 minuten voor vertrek van het vliegtuig.
SimonV
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing