Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom mag je vloeistof mee in vliegtuig?

Ik begrijp dat vloeistoffen onder de 100 ml niet voor gevaar kunnen zorgen, maar aangezien je totaal 1 liter mee mag nemen, Zou je die vloeistoffen toch kunnen combineren? Ik vraag me na al die tijd nog steeds af waarom deze maatregel de boel veiliger maakt

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Er zijn zat chemicalien die er als water uit zien (of als een middel wat je zou kunnen drinken) en die je kan combineren tot iets wat behoorlijk link is. Zeker als je met meerdere mensen zou gaan, zou je zo een heel aantal liter mee kunnen nemen.

Maar het is een risico afweging. Om vanuit 100 ml flesjes iets te maken, kost tijd. En doordat het tijd kost, je met de zakjes bezig bent en je met veel mensen op een hoopje zit (met z'n allen in het vliegtuig) valt het op. De kans dat je dus iets kan maken dat daadwerkelijk veel schade doet (lees: iets wat het vliegtuig naar beneden kan halen, neerstorten dus), wordt daardoor heel klein. Het risico dat iemand iets mee neemt. kan je nooit echt afdekken zonder mensen als gevangenen te gaan behandelen (en dan nog...). Je zal dus altijd op een dunne lijn lopen waarop mensen zich veilig achten zonder dat hun rechten al te veel geschonden worden.
5 jaar geleden
Simpel, als jij met 10 flesjes van 100ml aan komt zetten dan gaat de douane vragen stellen.
Als jij dan niet met een goed antwoord komt waarom jij per-sé 10 flesjes vloeistof in de cabine van een vliegtuig nodig hebt, dan is dat aanleiding om eens verder te kijken. Mocht je foute plannen hebben, dan zal dat daar wel blijken.
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing