Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt bagage bij korte vluchten?

Hoi iedereen ik vroeg me af hoe werkt bagage bij korte vluchten bijv naar Engeland. Je kan toch geen grote koffer meenemen maar een kleine? En die koffer hoef je dan toch niet op te halen bij de bagageband maar kan je toch gewoon meenemen in het vliegtuig?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Natuurlijk kan je een grote koffer meenemen en die haal je dus bij de bagageband op. Je handbagage ka je meenemen in het vliegtuig daar gelden regels voor hoe groot die mgen zijn die zijn het zelfde als een verre vlucht. Kijk voor je handbagage op de website van je maatschappij
6 jaar geleden
Ik vloog in 2017 vrijwel wekelijks naar Londen en moest heel vaak mijn rolkoffer voordat ik het vliegtuig instapte, afgeven. Deze werd dan alsnog in het bagageruim vervoerd en kwam in Londen op de bagageband terug. Dus ondanks dat je handbagage binnen de regels valt, zijn de bagagevakken boven de stoelen zo overvol dat het alsnog niet past. De bagagevakken zijn een stuk kleiner dan bij intercontinentale vluchten, maar ook daar is het geen uitzondering dat handbagage alsnog in het ruim gaat.
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing