Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil eigenlijk mijn laatste overstap niet doen. (amsterdam-dusseldorf). Wat gebeurt er dan met mijn bagage? Mijn reisburo zegt dat het niet mag

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Dan komt je bagage in Dusseldorf en wordt het daar op de and gelegd. In het meest positieve scenario komt het dan bij de gevonden/verloren bagage terrecht op het vliegveld, maar het kan ook zijn dat iemand het pikt.
Ik zou het je dus afraden, want je moet alsnog lang Dusseldorf om het op te gaan halen.... Ga dan gewoon door met je vlucht en reis daarna terug naar Amsterdam met een andere vlucht of de trein ofzo.

Toegevoegd na 4 minuten:
"en wordt het daar op de and gelegd." moest zijn: "en wordt het daar op de band gelegd."
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vanwege de in bepaalde gevallen extra aantrekkelijke tarieven die voor passagiers met een aanreis vanuit een andere Europese luchthaven of natransport daarheen aangeboden worden, maar die niet bereikbaar zijn voor wie gewoon vanuit Schiphol reist, staan luchtvaartmaatschappijen niet toe dat mensen vanuit zo’n buitenlands vertrekpunt boeken en ook daar hun heenreis beginnen, maar vervolgens op de terugreis gemakshalve van dat laatste stuk van de boeking afzien. Het tarief voor de combinatie van vluchten is één deal, bedoeld om reizigers met een keuze over de brug te trekken.

Daarnaast is het al sinds de internationale luchtvaart door terrorisme bedreigd wordt een vast uitgangspunt dat een vliegtuig niet vertrekt met ingecheckte bagage in het bagageruim zonder dat de bijbehorende passagier daadwerkelijk zelf óók aan boord is. Op die manier is het voor kwaadwillenden namelijk nogal eenvoudig om onheil aan te richten.
Om deze reden is het ook niet de bedoeling dat een reiziger een pakket van een onbekende meeneemt.

Als er dus iemand wél zijn ‘doorgelabelde’ ruimbagage automatisch laat overbrengen naar het aansluitende vliegtuig van Schiphol naar Düsseldorf, maar er zelf niet meer instapt (of indien het een doorgaand vliegtuig betreft, dat de bagage aan boord blijft maar de passagier op Schiphol even uitstapt “om de benen te strekken” en zich niet meer laat zien), dan is die situatie vergelijkbaar met iemand die voor een vlucht bagage incheckt maar zelf daarna de luchthaven weer verlaat en naar huis gaat.

Het vliegtuig gaat pas weg nadat de betreffende koffer uit het bagageruim tevoorschijn is gehaald. Dat kost nogal wat vertraging en de luchtvaartmaatschappij zal zijn uiterste best doen om de financiële schade op de betrokken luchtreiziger te verhalen.

Ik raad u aan om ook kennis te nemen van de de diverse reacties die reeds op de vraag gegeven zijn.
Bordensteker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing