Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik door de douane heen ben van schiphol en ingecheckt heb kan ik dan nog schiphol verlaten?

Ik ga aanstaande woensdag naar Londen met het vliegtuig. Als ik bijvoorbeeld al door de douane heen ben kan ik dan nog terug?? Dat vraag ik omdat het met mijn oma momenteel niet zo heel goed gaat, als ik bijvoorbeeld gebeld word kan ik dan nog snel naar huis toe gaan? Dat ik mijn vlucht dan mis is geen probleem.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ja dat kan als je niet mee wil dan meld je je even af en komt je koffer ook terug hoeven ze je niet eerst nog eens om te roepen en hebben de andere reizigers geen vertraging door jou.
11 jaar geleden
Op schiphol zijn ze zeer hulpvaardig, als je iemand aanspreekt en je probleem voorlegt, zullen ze je zeker naar de uitgang begeleiden. Je zal alleen even bij de balie waar je ingecheckt hebt moeten melden dat je niet mee gaat en je bagage uit het vliegtuig kan worden gehaald, spreek dan wel af wanneer je dat komt halen.
Sterkte met je oma.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je nog niet door de deur van het vliegtuig bent kun je (vermoed ik) nog steeds terug. Afhankelijk van het soort ticket ben je wellicht wel je geld voor de heenreis kwijt! Immers de aan jou verkochte stoel gaat leeg blijven.

Maar als je bagage hebt ingecheckt, wordt het een heel ander verhaal, want dan gaat het normaal gesproken véél tijd kosten en dus vertraging geven aan de vlucht om jouw ene koffer er alsnog uit te vissen. Daar worden ze niet blij van! Ze gaan om veiligheidsredenen niet vliegen als jij niet met je koffer mee reist!
Misschien kan hier een mouw aan gepast worden, dat je koffer apart gehouden wordt zodat-ie gemakkelijk tot vlak voor het vertrek uit het vliegtuig teruggehaald kan worden. Zoiets moet je dan wel van tevoren nader afspreken met de luchtvaartmaatschappij!
Bordensteker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing