Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag ik een metaaldetector meenemen in het vliegtuig?

Ik ga binnenkort op vakantie en ik vraag me af of het is toegestaan om een metaaldetector mee te nemen in de koffer ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Da is geen enkel probleem als die niet aan staat en daardoor geen elektromagnetische stralingen kan opwekken. Om niet te veel problemen te hebben bij de controle van de handbagage kan u hem best in uw koffer steken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de detector in de koffer zit zal dat geen probleem zijn. Het is dan baggage waar jij niet direct bij kan, en vormt daardoor geen direct potentieel gevaar voor cabine personeel en passagiers.

Je zou eventueel bij de luchthaven kunnen aangeven dat je een aparte goederen wilt vervoeren zodat men rekening kan houden met een vreemd object, Jouw koffer zal dan apart behandeld worden en hieraan zijn geen extra kosten aan verbonden mits je binnen de toegestane Kilo's blijft, want jouw koffer zou wel door de X-Ray scanner gaan voor inspectie.

In de regel is het controlerend luchthaven persoon wel flink wat gewend wat betreft vervoerbare goederen er worden jaarlijks soms zeer bijzondere goederen vervoerd.

Als je het niet zeker weet of het kan of geen risico wilt lopen op vervelende situaties dan kun je uiteraard contact opnemen met de luchthaven en aangeven wat je wilt vervoeren, en vragen wat daar de juiste procedure voor is

Prettige vakantie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding