Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Klopt het dat vliegaanbieders ook treinreizen als 1e tussenstop gebruiken om concurrentievervalsing te omzeilen?

Ik kan v/a Brussel via Amsterdam goedkoper Vliegen naar Dubai. Echter blijkt de 1e reis een treinreis. Geen probleem die sla ik graag over. Echter mis ik iets met incheck regeltjes Is dit een bekend fenomeen om belgen de KLM in te lokken, maar waar ik de treinreis van mijn ticket kan negeren?

12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Voor veel vliegtuigmaatschappijen is het No show= No go
Volgens KLM moet de klant moet het product gebruiken volgens de voorwaarden.
Als een passagier zich niet meldt voor het eerste deel van een reis, gaat KLM er van uit dat de passagier geen gebruikt maakt van zijn ticket en komt zijn reis te vervallen.

Het programma kassa heeft dit uitgeprobeerd zie dit filmpje
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/bedrog-vliegtuigmaatschappijen-no-show-no-go/speel/1/

Toegevoegd na 9 uur:
Wil er nog wel aan toevoegen dat volgens dhr Noorderhaven (directeur van het bedrijf EU-claim) dat hier sprake is van instapweigering door KLM en is haar handelwijze in strijd met de Europese wetgeving van rechten van luchtvaartpassagiers. Deze Europese wetgeving gaat boven de algemene voorwaarden van oa de KLM.

Volgens hem is het achterhaald dat in tijden waarin de consument gewend is zijn tickets online te boeken én in te checken, de luchtvaartmaatschappij zich beroept op niet komen opdagen (no show). “Je hebt je boardingpass al uitgeprint en als je ruimschoots op tijd bent, dan mogen ze je niet weigeren,”. Bovendien is het onnodig belastend voor het milieu en druist het in tegen de regels van een open Europese markt.

Ook de Consumentenbond vindt het niet meer van deze tijd dat omrijden en omvliegen beloond wordt met een lager tarief. Het is niet uit te leggen aan de passagier. “Dat het anders kan,” stelt dhr. Verhagen, “bewijzen luchtvaartmaatschappijen die deze beperking niet in hun voorwaarden hebben.” De bond wil met de industrie en de Europese overheid in overleg om een ander bedrijfsmodel te bepleiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die treinreis MOET je gebruiken. Als je niet kan bewijzen dat je er van gebruik heb gemaakt wordt je geweigerd op je vlucht.

Toegevoegd na 5 minuten:
Op de terugreis kan je hem natuurlijk wel negeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing