Mag je een zakmes bij je hebben, als je naar je vakantiebestemming gaat vliegen?
Heb altijd een zakmes in mijn broekzak. Kan altijd handig zijn. Onderweg een appeltje mee schillen, een fles wijn openen, of iets dergelijks.
Mag je dat bij je hebben, als je gaat inchecken, of wordt het als een wapen gezien?
Je mag niet eens een schaar meenemen. Laat staan en mes.
Je mag ook geen nagelschaartje, zelfs geen metalen nagelvijl, geen pincet, niets van metaal bij je hebben.
Je mag ook geen nagelschaartje, zelfs geen metalen nagelvijl, geen pincet, niets van metaal bij je hebben. Hoewel op mijn laatste reis, waar we alleen maar handbagage mochten hebben, een van de reisgenoten gewoon wel een pincet en nagelschaartje had in de koffer en dat werd niet gezien.
Zij werd niet gecontroleerd.
Dus had ik er spijt van dat ik toch niet mijn zakmes in mijn koffertje had laten zitten. De koffer van mijn voorgangster werd wel compleet uitgeladen, plastic tasjes, ondergoed etc. alles moest er uit.
Bij mij haalden ze een tube gel er uit, die was 150 ml en dat mag niet.
Op de terugweg moesten alle zakken leeg, sieraden af, schoenen uit. M.a.w.: het mag niet. Als ze het vinden ben je het kwijt.
Als ze het niet vinden heb je mazzel.
Met de juiste intonatie en overredingskracht stuur je iedereen in het vliegtuig naar achteren met een aardappelschilmesje in de hand.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.