Vliegtuig gemist buiten mijn schuld om. Kan ik de nieuwe tickets verhalen op vliegtuigmaatschappij?
We zouden om 17.30 vanuit Istanbul met Austrian Airways terugvliegen naar Amsterdam (tussenstop Wenen). Omdat wij in Izmir verblijven, zijn wij op dezelfde dag van Izmir naar Istanbul gevlogen. De rek die ik had ingebouwd was circa 2 uur. Vlucht van Izmir naar Istanbul (met Pegasus Airways) had een uur vertraging, waardoor wij uiteindelijk een half uur voor tijd aankwamen bij de inchechbalie (Austrian Airways). Wij werden helaas niet meer toegelaten, wij waren te laat. Voor onze neus checkten nog wel mensen in, waarschijnlijk mensen die standby (werknemers vliegveld) of op de reserve lijst stonden. Gevolg: Nieuwe tickets gekocht, vertrek 6 uur later met Turkisch Airlines, EUR 1.300 armer (4 personen). Wat kan hier tegen doen? Kan ik de nieuwe tickets verhalen op Austrian Airways of Pegasus of de touroperater bij wie ik de tickets had geboekt? Wij hebben gewoon een doorlopende reisverzekering.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.