Zou een luchtballon een vliegtuig kunnen verwelkomen of is dat onmogelijk doordat ze zich op verschillende hoogten bevinden?
Puur hypotetisch uiteraard:
FC Twente vliegt zondag terug na de wedstrijd tegen Ajax. Dit is voornamelijk gedaan om een herhaling van de (gezellige) chaos op de A1 van vorig jaar te voorkomen.
Nu heb ik voor de gein geopperd dat ik dan wel een luchtballon zou huren en ze dan in de lucht zou "inhalen".
Dit deed bij mij de vraag opborrelen of het überhaupt mogelijk is om met een luchtballon op dezelfde hoogte te komen als een (binnenlands) vliegtuig?
Of het in principe mogelijk zou zijn om met een luchtballon een vliegtuig te verwelkomen?
Een luchtballon is voor zijn koers grotendeels afhankelijk van de wind. Een luchtballon-piloot kan niet zomaar besluiten 300 meter naar links te gaan.
Ik vermoed dus dat er regels zijn aan maximale hoogte waarop een ballon mag varen, zodat ze nooit het vliegverkeer in gevaar kan brengen, maar is dat ook zo?
Is er een maximum hoogte waarop een luchtballon zich mag bevinden en hoeveel wijkt dit af van de hoogte van binnenlandse vluchten?
http://www.fctwente.nl/vrouwenvoetbal/
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.