Mag je de inhoud van post nl pakket checken voor je tekent en eventueel weigeren?
Ik heb afgelopen week van een (minder bekende) webshop een leeg pakker ontvangen. Van de 4 bestelde producten zat er echt geen 1 van in. Ik las op internet dat het ook wel voorkomt bij de bekendere webshops. De webshop heeft netjes gereageerd en een nieuwe bestelling verstuurd. Die komt vandaag aan bij het post nl punt.
Nu las ik op Trust Pilot dat meerdere de laatste tijd klachten als deze hebben na jaren van goede service. Bij velen van hen is het na meermaals contact niet tot een oplossing gekomen.
Misschien ben ik te paranoïde dat ik nu denk dat het wederom leeg zal zijn en ik dus bijna €60 kwijt ben.
Bewijs namelijk maar eens dat ik niet zelf eerst de doos leeg gehaald heb en toen de foto van de lege doos heb gemaakt.
Mag ik straks voordat ik teken voor ontvangst de inhoud bekijken en als het wederom leeg is de zending weigeren? Zodat ie als niet ontvangen komt te staan.
Ik heb gewoon de €5,95 aan bezorgkosten betaald. En een track & Trace ontvangen.
Is dit te weinig, dan kun je het pakket bij de deur weigeren. Of zo:
Een zending weigeren doe je als volgt:
• Ga naar track & trace
• Vul de barcode van de zending in en je postcode
• Onder de 'ik wil het pakket niet'-knop geef je aan dat je het pakket niet wil ontvangen
https://www.postnl.nl/klantenservice/buitenland/inklaringskosten/weigeren/
Optie 2 is voordat je het pakket überhaupt hebt aangenomen.
Maar mag je eerst de inhoud checken voor je het aanneemt/tekent of weigert? Dat is mijn vraag eigenlijk.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.