Wat te doen als afzender van mijn pakket geen onderzoek wil aanvragen bij postnl nu het kwijt is?
Ik heb via Marktplaats iets gekocht van een particuliere verkoper die wel staat ingeschreven bij de KvK. Na betaling zou mijn pakket worden verzonden. Het pakket is na enkele keren vragen eindelijk naar mij opgestuurd. Helaas is mijn pakket nu sinds 24 februari kwijt. Nu is het bij PostNL zo dat alleen de afzender van een pakket een onderzoek kan aanvragen en ik als ontvanger zijnde niet. Nu vraag ik de afzender al twee weken lang of ze dit onderzoek wil opstarten. Ik krijg van haar als antwoord dat het is aangevraagd, maar als ik dan twee dagen later zelf contact opneem met PostNL loopt er geen onderzoek. Sterker nog: PostNL geeft aan dat er niet eens contact met hen is opgenomen met de vraag om een onderzoek te starten. Ik word dus nu al twee weken aan het lijntje gehouden door de afzender en ik raak het nu wel enigszins beu. Het vervelende hieraan is nog eens dat ik zelf de advertentie op Marktplaats heb gezet met het bericht dat ik op zoek was naar een bepaald product, waar zij dan weer op heeft gereageerd. Ik heb dus geen advertentie om op terug te vallen. Heeft iemand een idee wat ik nu nog kan doen of is het gewoon pech gehad?
Ik wil ter aanvulling even erbij vermelden dat PostNL mijn pakket wel heeft ontvangen. Dit staat ook op mijn overzicht bij de Track & Trace code.
Ik heb zelfs ook al in het begin zelfs een bezorgdatum en tijd doorgekregen, wat later wijzigde in bezorgtijd nog onbekend.
Waarschijnlijk wel, gezien de context (Ik heb zelfs ook al in het begin zelfs een bezorgdatum en tijd doorgekregen, wat later wijzigde in bezorgtijd nog onbekend.) Verkoper heeft blijkbaar geen zin meer in het gedoe.
Mag ik vragen of het om veel geld ging?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.