Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je een PostNL account nodig per persoon of per adres?

Kreeg net een briefje in de bus dat je vanaf 1 juli alleen maar digitaal geïnformeerd word over gemiste pakketjes.
Ik moet dus een PostNL account aanmaken.

Nu kan ik alleen op de website niet vinden of dat 1 account per adres of 1 account per persoon moet zijn. Er wonen namelijk 2 personen met 2 verschillende achternamen op dit adres.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Eigen ervaring: in je account kun je alle pakketjes zien die op jouw adres bezorgd worden. Ook die van anderen.
Het is dus één account per adres.
SimonV
3 jaar geleden
Je hebt helemaal geen PostNL-account nodig. Gelukkig niet! Iedere grote organisatie wil daarmee de consumenten en cliënten steeds nauwer volgen, zodat ze al die gegevens commercieel kunnen uitbuiten. Bij PostNL zal dat niet anders zijn. Ik raad je dus af een account aan te maken!

Het is ook helemaal niet nodig. Op deze website https://www.postnl.nl/campagnes/online-pakket-volgen/ vind je namelijk:

Ik volg mijn pakket niet online. Wat nu?

Als de verzender je e-mailadres aan ons heeft doorgegeven, ontvang je een e-mail met informatie over waar je pakket is. Op onze website kun je met de track & trace-code ook altijd zien waar je pakket is afgeleverd. De track & trace-code krijg je van de verzender van je pakket.

Kortom:
Als er een pakketje voor je is, en je was niet thuis, dan ontvang je een e-mail. De track & trace-code kan je gebruiken zonder een PostNL-account te hebben.
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing