Kan ik een postbode aansprakelijk stellen voor het zoek maken van mijn pakket?
Via de post.nl app kreeg ik bericht dat mijn als pakket gefrankeerde pakje in de brievenbus was gegooid. Dat was niet het geval. Brievenbus zit aan het hek. Met sleutel geopend direct na het ontvangen bericht. Klantenservice wil mijn klacht niet behandelen.
https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/niets-ontvangen/pakket
(Zie punt 3)
- Informeer bij de verzender hoe het adres is genoteerd. Ook als in Track & Trace je adres (straat, huisnummer, postcode en woonplaats) goed staat, kan bij handgeschreven adressen het toch voorkomen dat de postbezorger het huisnummer bijvoorbeeld verkeerd leest. Een 1 en 7 worden wel eens voor elkaar aangezien. Een 4 en 9 soms ook, afhankelijk van het handschrift. Heb je een toevoeging (1a of 1b ofzoiets) dan kan dat ook als 14 of 19 (bij 1a) of als 16 (1b) worden gezien.
Informeer bij alle buren met huisnummers die verkeerd gelezen zouden kunnen zijn.
Zoals je verteld is door de klantenservice en zoals je ook bij post.nl kunt lezen: de afzender moet contact opnemen met post.nl.
-------3. Na twee bezorgdagen nog geen pakket?
Dan kun je als afzender contact opnemen met onze klantenservice met behulp van onderstaande opties. Onze collega’s gaan dan kijken of ze je pakket kunnen terugvinden.
Ben jij de ontvanger? Vraag de afzender dan om contact met ons op te nemen.------ https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/niets-ontvangen/pakket
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.