Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil een shirt versturen via post nl. maar moet dit dan als ‘brievenbus pakketje’ of kan dit gewoon met postzegels dus als een kaart??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Test bij jezelf of het door de brievenbus kan. Een brievenbuspakketje is een pakketje met postzegels erop.
LeonardN
6 jaar geleden
"of kan dit gewoon met postzegels dus als een kaart?" Op een kaart doe je normaliter direct een postzegel, dat zal met een t-shirt niet lukken. Beste wat je kan doen is het t-shirt in een grote enveloppe doen en hem met de brievenpost versturen.
https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-post-en-postzegels/?country=nl Maak geen gebruik van brievenbuspakje+ ,dat kost je enkel meer geld voor hetzelfde gewicht. Koop zoiets:
https://www.zeinstra.nl/5412649025187-enveloppe-wit-a-4-per-stuk-322936
Print een a4'tje met het adres en vouw het t-shirt erachter.
Weeg het pakket en doe er voldoende postzegels op. (ik gok 100-350g = 3,32 aan postzegels).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Om iets te mogen versturen als brief mag het een maximumgewicht hebben van 2 kg en een maximumomvang van 380 x 265 x 32 mm. Ik heb het niet nagemeten maar ik vermoed dat de inwerpopeningen van de bekende brievenbussen op deze maten afgestemd zijn.

Daarboven wordt het een pakket(je).
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Mag allebei. Met postzegels is het goedkoper en als pakketje zit er een track-trace code op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image