Kan een poststuk zomaar verdwijnen ?
Het gebeurt mij nu al voor de derde keer dat een aan mijn geadresseerd poststuk leeggehaald of helemaal niet bij mij aankomt. Een week geleden is een oud mobieltje (telefoon) verstuurd en nog steeds niet bezorgd. Ook kreeg ik een tijd geleden tot twee keer toe een plastic zakje met een duidelijk opengescheurde envelop waar een broche had gezeten.
Vooral een telefoon moet dan toch boven water komen in het sorteercentrum ? Je zou toch denken dat als dat in een sorteermachine blijft steken of uit de envelop valt het uit de machine gehaald gaat worden.
Je zou toch verwachten dat als ik opgeef in welke brievenbus het gepost is en waar het bezorgt had moeten worden dat het dan boven water komt.
Of moet ik vrezen dat het verdwijnen der poststukken niets met sorteermachines temaken heeft ?
Als er kapotte enveloppen in plastic hoesjes worden bezorgd, dan ligt dat in elk geval niet aan de bezorger. Die hoesjes worden in het sorteercentrum gedaan. Als de bezorger iets achterover zou drukken, zou je die envelop niet op die manier krijgen.
Advies van vijfmeter lijkt mij prima....
er zijn nu eenmaal mensen met lange vingers.
een raad die ik ooit eens van iemand kreeg: als je bvb een broche of een mobieltje laat versturen doe dat dan in een grotere doos zoals misschien een schoendoos en het kleinood in zilverpapier omwikkelen zodat een scanner niet dan detecteren wat er juist in zit...
natuurlijk het gewicht van het pakje verdelen zodat men niet precies kan bepalen waar er iets van gewicht inzit en voor de rest goed opvullen tegen schade met proppen krantenpapier of zo.
een grotere doos omdat met een klein pakje meestal duurdere dingen verstuurd worden en die kunnen gemakkelijker in de zak van iemand belanden!
ik heb ooit iemand betaald om een wegenkaart van Thailand op te sturen maar die is nooit aangekomen bij mij...
als compensatie omdat er nergens een spoor van gevonden kon worden kreeg ik van de Belgische Post 2 postzegels voor brievenpost toegestuurd. hahaha alsof dat het verlies van die wegenkaart kon compenseren!!!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.