Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben nooit thuis als de pakketbezorger van postNL komt, kan ik als standaard aflever adres iets anders opgeven?

Ik zie nu weer dat de bezorger morgen komt tussen 16:30 en 18:30, fijn, maar ik ben er dus weer niet.

Dan krijg ik de niet thuiscode waarmee ik dan "mag aangeven" wanneer hij het weer kan proberen. Heel leuk maar niet functioneel, want als ik dan op mijn pakket inlog staat er dat ik de bezorgtijden/adres niet mag aanpassen. Kortom verspilde moeite en de volgende dag staat de postbode er weer 16:30/18:30 en dan ben ik weer niet thuis.

Afgeven bij buren doen ze niet meer, de laatste 5 pakjes in ieder geval niet meer, en ik weet niet waarom, want mijn buren geven alles netjes af.

Eigenlijk heb ik dus liever dat die postbode helemaal niet meer komt en de boel maar meteen op het postkantoor dumpt, dan kan ik het in mijn eigen tijd ophalen. Kan dit?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dit kun je nergens standaard aangeven maar je kunt natuurlijk wel een briefje op je deur plakken (netjes natuurlijk) met de volgende tekst:

Bij afwezigheid pakketje afgeven bij de buren of laat het mij direct afhalen bij het postkantoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

■Niet thuis
U kunt met uw postcode en huisnummer, tot drie dagen vooruit, bekijken hoe laat u de pakketbezorger kunt verwachten. Wanneer we een pakket niet bij u kunnen afleveren bieden we het standaard aan bij uw buren. Als de pakketbezorging ook niet lukt bij uw buren, dan zult u een bericht van de bezorger ontvangen. Op dit bericht staat een 'niet-thuis-code'. Met deze code kunt u op de website https://mijnpakket.postnl.nl/inbox een keuze maken voor een tweede pakketbezorging op een dag, tijdvak en locatie dat u beter uitkomt.

■Pakket afhalen
Indien u en uw buren bij de tweede aanbieding niet thuis zijn en u uw pakket niet hebben kunnen ontvangen, dan kunt u met het bericht van de bezorger de zending ophalen op één van de PostNL Postkantoren. U heeft hiervoor drie weken de tijd. Daarna gaat de zending retour naar de afzender. Als u uw zending op gaat halen dient u zich altijd te legitimeren.

■Geen bezorging bij de buren?
Wilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u de afzender vragen om 'alleen huisadres' op het pakket te vermelden. In dat geval bieden we het pakket alleen bij u aan. Pakketten onder rembours, of met verhoogde aansprakelijkheid worden niet bij de buren bezorgd. Deze pakketten worden wel een tweede keer bij u aangeboden. Bent u bij een tweede poging ook niet thuis, dan kunt u met het bericht van de bezorger de zending ophalen bij één van de PostNL Postkantoren.

■Wie winkelt op internet hoeft niet meer thuis te blijven om de bestelling in ontvangst te nemen. U kunt er bij uw bestelling ook direct voor kiezen uw pakket te laten bezorgen bij een PostNL Postkantoor. Zo bepaalt u zelf waar en wanneer u uw bestelling ophaalt. Bijvoorbeeld ’s avonds bij de supermarkt of op één van de andere PostNL Postkantoren. U heeft de keuze uit meer dan 2000 Postkantoren die zich bevinden op goed bereikbare locaties met ruime openingstijden. Er is er altijd wel één in de buurt.
Zorg wel dat u uw legitimatiebewijs bij u heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de buren.nl Als adres opgeven

De Buren exploiteert onbemande afhaalcentra en -punten voor online aankopen. Al je online aankopen kun je bij de Buren laten afleveren, waardoor je nooit meer een bezorging hoeft te missen. Ook thuis wachten op je bezorging is dus verleden tijd. Je haalt je aankoop af wanneer het jou het beste uitkomt. En het kost je weinig tijd, want er is altijd een vestiging in de buurt.

Wat er ook bezorgd wordt
Wij zijn volledig onafhankelijk en werken in de uitrol samen met webwinkels, pakketdiensten, zelfstandige winkels, supermarkten, winkelcentra en grotere retailketens. Alle pakketten die door deze partners bezorgd worden, kun je dus bij de Buren afhalen.

Fijnmazig netwerk

Het unieke aan onze afhaalpunten is dat ze volledig onbemand zijn en geschikt voor zowel food als non-food. We zijn gestart in Hengelo (o) met 2 pilotstores. We zijn echter druk bezig met de landelijke uitrol van onze onbemande afhaalcentra en -punten. In 2012 zijn we snel doorgegroeid met duizenden kluizen verspreid over heel Nederland. Per mei 2013 hebbeb we al een bereik van 6 miljoen consumenten! Binnen twee jaar, dus in 2014, streven we naar een landelijke dekking. Bekijk hier al onze vestigingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel, geef je werkadres op als afleverpunt.
Gebeurd hier zo vaak tot koelkasten & fietsen aan toe
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing