Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je zomaar naar de postbodes toelopen om te vragen of dat ze de post van een ander aan je te geven?

Een man die verder op in de straat naast ons woont loopt elke dag naar de postbode toe om te vragen/dwingen of dat ze mijn post aan hem willen geven zodat ik het zelf niet krijg mag dat

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Wat een bijzonder vreemde situatie omschrijf je hier, ik woon zelf in een slechte buurt, maar zo bont maken ze het hier niet.

Het antwoord op de vraag is al gegeven, namelijk dat vragen vrij staat, maar dwingen niet en dat de postbode zonder jouw toestemming ook niet mag meewerken aan zo'n verzoek.

Ik heb echter nog wel een aanvulling. Mocht je vermoeden of weten dat de postbode dit wel doet (je post afgeven dus), dien dan ook even een klacht in bij TPG, dat kan bijvoorbeeld via de onderstaande link. Als er sprake is van dwang zou het kunnen dat TPG of de postbesteller zelf aangifte moet doen, maar dit is een bijzonder ongewenste situatie en het kan denk ik geen kwaad TPG ook op de hoogte te stellen van het feit dat je het er niet mee eens bent dat je buurman dit doet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

nee dat mag niet.

tenzij je het zelf van te voren aangeeft dat de post bv tijdelijk naar je buren moet
15 jaar geleden
Vragen mag je dat altijd, maar de postbode mag het niet zomaar afgeven hoor!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom doet die man dat? Burenruzie? Sowieso heeft die man blijkbaar geen leven, dan heb je namelijk wel wat beters te doen dan dagelijks de postbode op te wachten.

Maar op je vraag: die man mag dat vragen. De postbode mag het niet geven. En uiteraard mag die man de postbode niet dwingen het wel te geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat mag, totaal geen probleem, maar een postbode mag daar niet op ingaan en het verzoek weigeren...

Dus dat gaat die man niet lukken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt me niet, heeft toch met schending van je privacy te maken? Ik zou het eens nagaan bij tnt. En anders melding maken bij de politie...!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom zou die man jouw post opvragen bij de postbode..
De postbode mag nooit of te nimmer zomaar post aan iemand afgeven, nooit.
Bel eens naar TNT post, en vertel je verhaal, ik vind het een heel raar verhaal..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die man mag je aangeven wegens brief geheimen schending. De postbode zal niet je post afgeven. ALS HIJ DAT DOET KOST HET HEM ZIJN BAAN, maar je heb tegenwoordig niet alleen de TNT die post rond brengt en daardoor is het wel aan te raden om naar de wijk agent te stappen om hun te vragen een gesprek aan te gaan met die man. Meld het wel bij de TNT, want die legen een kaartje in het vak van die wijk met een waarschuwing en als die man die postbode dan nog lastig valt met die vraag dan stapt de manager met de wijk agent naar die man.

Het is niet nieuw, het gebeurd vaker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja hoor dat mag hij.

proberen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat mag niet.
spreek de postbode of de postbedrijven
erop aan als het wel gebeurt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat mag.
De postbode mag niet op het verzoek ingaan , doet de
postbode het toch,dan doet Hij/Zij zijn werk niet goed,en
zou ik het melden bij het postbedrijf.
Als dat niet helpt aangifte doen bij de politie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee, en als je het toch wilt moet je het bewijzen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing