Wordt de NS kortingskaart goedkoper met de komst van de OV chipkaart? Of zijn alle abbo houders nu gewoon het haasje?
Mijn partner heeft een NS kortingskaart, daarmee mag ze meerdere mensen meenemen in de trein met dezelfde 40% korting. Als we samen reizen heb ik dus ook die korting, dat zorgt ervoor dat die kaart rendabel is.
Nu krijg je de OV chipkaart en kan ik dus niet met korting reizen, want dat paaltje waar ik hem langs haal weet niet dat ik met korting kan reizen.
Ik ben dus duur uit en mijn partner nu ook, omdat die NS kortingskaart zo ook niet rendabel meer is.
Reizen met de OV kaart is voor ons op de korte ritten met de bus sowieso al 2,5 keer zo duur omdat je niet met dezelfde strippen meer retour kan.
Reizen met het OV wordt wel stervens duur op deze manier, of zie ik dat verkeerd en zijn er andere goedkopere opties? Wij reizen nagenoeg altijd buiten de spitstijd.
Toegevoegd na 33 minuten:
Het gaat dus om 'op termijn'. We kopen nu gewoon een papieren kaartje en hebben er nog weinig last van. Maar 'op termijn' kan dit niet meer. Wat dat 'op termijn' inhoud kunnen ze niet aangeven. Dit staat op de site van de NS: "Papieren treinkaartjes en strippenkaarten kunt u gewoon blijven gebruiken. Op termijn worden ze echter wel vervangen door de OV-chipkaart."
Dit staat op de site van de NS: "Papieren treinkaartjes en strippenkaarten kunt u gewoon blijven gebruiken. Op termijn worden ze echter wel vervangen door de OV-chipkaart."
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.