Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn zelf betaalde reis laten declareren bij DUO?

Ik ben mijn OV kaart verloren en kan geen anonieme OV kaart krijgen. Is het nu mogelijk dat ik het geld van mijn reis, die ik met mijn bankpas heb gekocht, kan laten declareren bij DUO want ik zit nu zonder Studentenreisproduct.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

In de meeste gevallen kun je reizen die je zelf hebt betaald niet declareren bij DUO. DUO vergoedt meestal alleen kosten die verband houden met je studie, zoals reiskosten voor je studiefinanciering of kosten voor schoolreizen die specifiek door de onderwijsinstelling worden vergoed.

Soms zijn er speciale regelingen voor studenten die lange ritten maken naar hun onderwijsinstelling. Hiervoor moet je meestal aan bepaalde voorwaarden voldoen, zoals een minimumafstand.

Het is een goed idee om contact op te nemen met DUO of je studiebegeleider voor meer informatie over jouw specifieke situatie en of er mogelijkheden zijn om iets terug te krijgen.

Wie van jullie heeft ervaring met het declareren van reiskosten bij DUO? Welke tips of trucs hebben jullie om dat proces makkelijker te maken?
4 weken geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing