Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vaak gaan automobilisten met de trein?

Ik denk dat automobilisten vrijwel nooit met een trein reizen, dus de vraag : hoe krijg je automobilisten in de trein is irrelevant

een maand geleden
tinus1969
een maand geleden
Definieer ‘automobilisten’? Iedereen met een auto? Met een rijbewijs?
TurfGraver
een maand geleden
Dat zal verschillen per automobilist.
Ritsuka
een maand geleden
Nasr het werk, in de vrije tijd? Wat wil je weten?
Inekez1
een maand geleden
Ik reis regelmatig met de trein. Maar om op het station te komen ga ik wel met de auto. Dat is 8 minuten rijden met de auto en gratis parkeren, of 30 minuten fietsen, of ruim 5 minuten fietsen en dan 20 minuten met de bus. Ga eens kijken bij een station hoeveel auto's daar geparkeerd staan. Dat zijn dus allemaal automobilisten die met de trein reizen. En meestal nog meer, want vaak is zo'n parkeerterrein overvol waardoor mensen ook elders gaan parkeren.
Ikhebgeenidee
een maand geleden
De vraag in je toelichting is wel degelijk relevant.
Zolang ik veel meer reistijd van deur tot deur heb, de trein minder zitplaatsen heeft dan reizigers en de kosten zo hoog zijn dat de variabele autokosten vergelijkbaar of zelfs lager zijn dan de trein, ga ik met de auto.
tinus1969
een maand geleden
Juist als automobilisten (vrijwel) nooit met de trein gaan, is de vraag ‘ hoe krijg je automobilisten in de trein’ heel relevant.
ronron1212
een maand geleden
@Inekez1 bij jou is het misschien gratis parkeren maar in de meeste steden is er geen parkeer terrein of moet je er voor betalen.
Thecis
een maand geleden
@ronron1212
In de meeste steden gaan de mensen met de fiets. Het gaat vooral voor de mensen die naar (andere) steden gaan. In heel veel dorpen / randgemeentes is het parkeren bij een station gratis.
ronron1212
een maand geleden
@Thecis dat weet ik ook maar het gaat om de reactie van @inekez1 Dat is 8 minuten rijden met de auto en gratis parkeren
ronron1212
een maand geleden
@Thecis het is toch leuk zoals jij op mij reageert net of ik niets weet maar ja ik ben gelukkig niet doem en leef al heel lang en heb veel gezien en vastgesteld. Dus weet ik dat er niet zoveel plaatsen vrij parkeren hebben
Thecis
een maand geleden
@ronron1212
Hartelijk dank voor de reactie. Ik reageer omdat ik andere dingen zie. Ik betwijfel of wij heel veel in leeftijd schelen.
Het zou kunnen dat hetgeen u ziet / heeft gezien nog actueel is. Dat kan ik niet beoordelen. Wat ik wel kan beoordelen, is dat op momenten bepaalde reacties langs u heen lijken te gaan. Of dat bronnen die niet met uw zienswijze overeen komen als onbetrouwbaar of onwaar worden aangenomen. Dit kan ik echter mis hebben, maar dat is wel hoe het op mij over komt. Ik probeer u niet persoonlijk aan te vallen. Op sommige momenten lijken bepaalde zaken echter persoonlijk opgevat te worden. Dat ligt buiten mijn invloedsfeer. Zoals al heel vaak gezegd, als u gelijk heeft, steun ik u (net zoals anderen). Heeft u in mijn ogen geen gelijk, laat ik dat ook weten. Daarbij probeer ik wel altijd beleefd te blijven. Ik zou het van iedereen waarderen als zij dat ook doen.
ronron1212
een maand geleden
@Thecis dat is jouw mening over mijn die van mijn over jouw verschilt niet veel
Thecis
een maand geleden
Dan verschillen wij hierover van mening. Tot het volgende meningsverschil.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een maand geleden
Een automobilist gaat per definitie met de auto en dus niet met de trein.
Op het moment dat hij zijn auto bij het station parkeert en in de trein stapt wordt het een treinreiziger. Waarom kiest iemand steevast voor een auto ? Met de trein vertrek je op een tijdstip dat je niet schikt, van een plaats waar je niet bent en ga je naar een plaats waar je niet wil zijn. En dat tegen een niet-marktconforme prijs.
Utrecht
een maand geleden
Ik heb een auto (dus ben automobilist) maar ik ga ook regelmatig met de trein. Als ik ergens in een stadscentrum of op Schiphol moet zijn, ga ik zo mogelijk met de trein.
ronron1212
een maand geleden
Er zijn genoeg plaatsen waar het treinstation meer dan een uur met de bus vandaan liggen. De auto is dan toch iets sneller en makkelijker dan de trein
BonBonvanJohn
een maand geleden
Door mijn beperking is het erg lastig trein reizen. Maar ik rij weinig met de auto, 1 of 2 keer per week hooguit 3 keer heen en terug. Mijn auto is zeer klein en zuinig. ik woon in een stadscentrum. Ook busvervoer zie ik niet zitten, vooral in de spits
Inekez1
een maand geleden
@ronron "@Inekez1 bij jou is het misschien gratis parkeren maar in de meeste steden is er geen parkeer terrein of moet je er voor betalen." Dat klopt inderdaad voor de meeste steden. Daarom ga ik ook met de trein als ik in een (binnen)stad moet zijn! Bij de meeste stations in dorpen kun je wel gratis parkeren, juist om al die mensen die niet makkelijk met de fiets of ov naar het station kunnen te verleiden met de auto naar het dichtsbijzijnde station te rijden in plaats van met de auto naar de stad.
ronron1212
een maand geleden
@Inekez1 als ik naar de dichts bij staande stad wil om met de trein te kunnen naar een andere binnen stad ben ik een uur onderweg met de bus naar het station. in die tijd rij ik met de auto al bij naar naar die stad.
Thecis
een maand geleden
@ronron1212
Daar gaat de reactie van Inekez1 niet om. Het gaat haar er niet om dat het met de auto sneller is dan om het OV te gaan.
Zij geeft aan:
1. dat in dorpen het vaak gratis parkeren is bij de stations. Iets wat ik ook herken en ook aangegeven heb.
2. Dat als zij naar de stad wil gaan, zij vaak met de trein gaat omdat het lastig parkeren is met de auto in de stad. Ik ben het roerend met u eens dat voor veel mensen (ook voor mij) de trein niet handig is vanwege
1. Lange reistijd. Ik kan het vaak sneller met de auto.
2. Ook economisch niet rendabel, althans, vaak niet. Als ik alleen reis, kan het er soms om hangen wat goedkoper is (tijd dan dus niet meegenomen), auto of trein. Reis ik met 2 of meer, is de auto meteen de meest goedkope optie. Ergens heb ik het idee dat we allemaal hetzelfde bedoelen, maar enorm langs elkaar punten heen praten. Maar dat kan ik mis hebben.
ronron1212
een maand geleden
@Thecis dat denk ik ook ik reageer alleen op Inekez1 omdat zij het net doet voorkomen dat dat de manier is. Voor haar misschien maar voor heel veel mensen is het dat niet en daar gaat de vraag om.
Inekez1
een maand geleden
@ronron, eerst reageer je je af op mijn reactie over gratis parkeren... dan krijg je weerwoord en kom je nu ineens met argument dat de auto sneller is dan de bus. Daar zijn we het dan mooi over eens, want dat schreef ik zelf ook al. Dat is dus precies de reden dat ik met de auto naar het station rij ALS ik met de trein wil. Ik zeg dus niet dat ik altijd met de trein ga, want inderdaad is heel vaak de auto gewoon veel sneller en makkelijker dan het OV. Maar de vraagsteller lijkt ervanuit te gaan dat iemand OF met de auto gaat OF met trein. Terwijl ik dus altijd OOK met de auto ga als ik met de trein reis. Ik geef aan hoe het bij mij werkt en wat ik in mijn omgeving zie. Dat het bij jou heel anders is geloof ik best. Maar geef dan gewoon in een reactie aan hoe het bij jou werkt. Dan ontstaat er een totaalbeeld van de verschillende mogelijkheden. Je doet nu net of mijn situatie geen bestaansrecht heeft, omdat het toevallig bij jou anders is. Ik woon echt niet toevallig bij het enige dorp in Nederland waar je gratis kunt parkeren bij een station. Reis eens met de trein van Groningen naar Arnhem. Bij driekwart van alle stations waar je onderweg langs komt kun je gratis parkeren.
ronron1212
een maand geleden
@Inekez1 ga je weer gratis parkeren dat is dus ook op die route echt niet overal meer gratis. Dat is dus mijn probleem met jou reacties het is op de meeste plaatsen niet gratis. Daarnaast zijn er maar weinig parkeerplaatsen en soms geen een.
HeerVoldemort
een maand geleden
Ik ga alleen met de trein als de baas betaald en ik geen zin heb om een grote stad in te rijden. Waarom blijf ik uit de trein?
1. Te duur
2. Te druk, geen zitplaatsen
3. Duurt te lang, inefficiënt
4. Bereikbaarheid
5. Overstappen Als ik naar mijn werk moet met het OV ben ik meer dan 2 uur onderweg. Eerst een bus, dan een trein, dan nog een trein en weer een bus. Kosten €20,40 Als ik met de auto naar Rhenen rij en vanaf daar de trein pak. Is het anderhalf uur. 1 trein en 1 bus.
Kosten €18,80 Met de auto, zelfde rit: 45 minuten.
Thecis
een maand geleden
@ronron1212
Verschillende plekken en dus verschillende ervaringen. U lijkt alleen uw eigen observaties voor algemeen waar aan te nemen.
Ook ik heb de ervaring dat parkeren bij stations gratis is (muv de grote steden).
Inekez1
een maand geleden
@ronron, ik zeg toch ook niet dat het overal op mijn route gratis is. Ik zeg driekwart van de stations. En dat is echt niet toevallig alleen op mijn route zo omdat ik in het oosten van het land woon. Klik maar eens in het kaartje op de P+R van diverse plaatsen. Station Den Haag centraal kun je niet gratis parkeren, maar station Voorburg, Den Haag Mariahoeve, Rijswijk, Zoetermeer, Delft.... allemaal gratis parkeren als je ook met de trein reist. https://www.ns.nl/reisinformatie/in-de-buurt/?filters=PARK_AND_RIDE&lat=51.91&lng=4.535&zoomlevel=8&mapLayerSelections=MODALITIES;CLUSTERS;P%2BR%20gratis-51
ronron1212
4 weken geleden
Meeste P+R liggen nog wel een bus of tram reis van een station heerlijk nog meer reistijd

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image