Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een NS-dagretour E-ticket van iemand overnemen?

Online worden e tickets aangeboden voor ns dagretours.
Kan een ander die zomaar gebruiken of geeft dat problemen?

6 dagen geleden
485
Ikhebgeenidee
6 dagen geleden
Zolang het niet op naam staat, lijkt het me geen probleem om over te nemen
Ritsuka
6 dagen geleden
Volgens mij zet je die op naam bij aankoop
Inekez1
6 dagen geleden
NS zegt dit:
"Een e-ticket is een persoonlijk kaartje. Het e-ticket is persoonlijk, niet overdraagbaar en alleen geldig met een identiteitsbewijs." https://www.ns.nl/kaartjes/dagretour Ook kaartjes van de spoordeelwinkel (dagretour + iets extra) worden meteen bij bestellen op naam gezet en zijn daarna niet overdraagbaar. https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/klantenservice
Inekez1
6 dagen geleden
Online zijn er altijd mensen die toch proberen nog geld te krijgen voor iets dat niks meer waard is. Soms is dat onwetendheid van de verkoper, soms is het pure oplichting.
lakotaxox200
6 dagen geleden
ik denk toch dat je u naam moet opgeven wanneer je een ticket koopt? want indien er problemen zijn dat je het niet hebt ontvangen hebt of zo hoe kun je dan iets of wat bewijzen als je geen naam hebt? dan kun je toch ook geen klacht of zo sturen want je hebt geen naam. maar hoe kun je dan u ticket ontvangen? kan toch niet 1 je hebt toch wel een naam en adres nodig hoe kunnen ze anders je ticket versturen zonder naam of adres toch? als ik nu een ticket zou kopen online heb ik toch altijd geweten dat je u naam en zo moet opgeven want het is online het is toch een bewijs dat u dat hebt gekocht dus lijkt mij toch onmogelijk om een ticket te bestellen online zonder je gegevens want je moet het toch krijgen per post hoe kan de post het dan sturen zonder naam of adres? neen volgens mijn gedacht kan dat niet kan mis hebben ook maar uit ervaring weet ik dat er op je gekochte ticket steeds je naam staat.
LeonardN
6 dagen geleden
@lakotaxox
"neen volgens mijn gedacht kan dat niet kan mis hebben"
Je zit er echt helemaal naast. Ik kan voor de Efteling een kaartje bestellen voor een ieder.
Ik geef mijn naam en adres op (e-mailadres etc.) en als de kaart niet aankomt kan ik met DeEfteling.NL in gesprek gaan.
Als het kaartje wel komt kan ik deze aan iedereen geven of verkopen. Het zijn overdraagbare kaarten. Wel nu zulke kaartjes zouden in theorie ook mogelijk kunnen zijn voor de NS. Dus dat je naamloze/overdraagbare e-tickets zou kunnen bestellen.
In de praktijk echter zijn alle e-tickets van de NS op naam (zoals Inekez1 al mooi bewezen heeft). Maar dat kan je dus enkel bewijzen zoals Inekez1 dat doet. Dat kan je niet door logica beredeneren zoals jij poogt te doen. Kortweg:
Je naam opgeven tijdens het bestelproces van een ticket, is geen bewijs dat die ticket persoonsgebonden en onoverdraagbaar is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, dat is niet mogelijk.
Het e-ticket is persoonlijk, niet overdraagbaar en alleen geldig met een identiteitsbewijs.
Na het afronden van je bestelling is het helaas niet meer mogelijk om je e-ticket te wijzigen of annuleren. Let er dus op dat je de juiste persoons- en reisgegevens invult. E-tickets zijn persoonsgebonden, en alleen geldig in combinatie met een geldig paspoort, rijbewijs of ID-kaart.
(Lees meer...)
5 dagen geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding