Hoe kan ik alleen mijn meisjesnaam op mijn OV zetten?
Ik ga een nieuwe OV aanvragen en daarbij wil ik alleen mijn meisjesnaam gebruiken ik heb al een een account en die is gekoppeld met mijn OV .
Als ik op mijn OV account de naam wijzig (dus alleen mijn meisjesnaam) krijg ik dat dan ook op mijn nieuwe OV te zien?
Het is een studentenov
Wat bedoel je nu in deze vraag met je meisjesnaam ?
Als ik mijn naam ga wijzigen op mijn OV account en ik vraag een nieuwe aan want mijne is kapot krijg ik dan de naam die op mijn account staat erop?
"Voor zover ik weet is het gebruik van een andere dan je 'echte naam' op officieel documenten fraude. Die documenten zijn dan officieel ongeldig.
Dus een andere naam op je OV = ongeldig OV = zwartrijden = boete. Andere naam op je diploma = ongeldig diploma."
Ga dus niet zelf klooien met namen die niet kloppen. Gebruik de naam die in je paspoort staat. Verder; de term 'meisjesnaam' wordt veel gebruikt, maar is verwarrend. je achternaam is de naam die je bij je geboorte hebt gekregen, en die verandert in principe NIET. Als je trouwt, mag je de naam van je partner gebruiken, maar je officiële achternaam (de zgn meisjesnaam) blijft de naam die je bij je geboorte hebt gekregen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.