wat is, globaal gesproken de goedkoopste manier op per openbaar vervoer naar Parijs te reizen?
je hebt vliegtuig, trein en bus. daar komt nu Flixbus bij
Een chartervlucht is geen openbaar vervoer - maar dat zal geen reden zijn om niet van een chartervlucht gebruik te maken.
Als je met een vrachtauto kunt meerijden die een lijndienst rijdt, is dat ook openbaar vervoer - en dat is al dan niet gratis. Ook dat hoeft niemand ervan te weerhouden te gaan liften - en dat is altijd gratis.
Waarom moeten wij dat voor je doen?
Beetje lui?
Waarom zoek je het gewoon zelf niet op? Dit soort suffe vragen waarvoor je zelf prima een antwoord kunt vinden vraagt om geneuzeld te worden.
Doe niet zo raar SentWierda, ik kan elk moment van de dag besluiten de bus of de trein te nemen, bij een vliegtuig gaat dat niet...
@Buurmannetje: op Wikipedia (openbaar vervoer) staat: Ook het vervoer door de lucht met passagiersvliegtuigen kan men tot het openbaar vervoer rekenen, als de vliegmaatschappij een openbare dienst is.
Met de in werking treding van de Wet personenvervoer 2000, waarin zowel het collectief openbaar vervoer als het individueel openbaar vervoer (besloten vervoer) is geregeld, is er een vorm van marktwerking in het openbaar vervoer gekomen. Op het hoofdrailnet heeft de Nederlandse Spoorwegen de concessie van het Rijk gekregen en exploiteren zij het spoor. Het regionale openbaar vervoer wordt door de provinciale overheden via openbare aanbestedingen verleend aan de beste vervoerder. De grootste regionale vervoerders in Nederland zijn: Veolia, Connexxion, Qbuzz en Arriva. In de drie grote steden is het openbaar vervoer nog in handen van de oude inmiddels verzelfstandigde stedelijke vervoersbedrijven. In Amsterdam is dat GVB, in Rotterdam RET en in Den Haag is dat
Per dag wordt er in Nederland door 1 miljoen reizigers gebruikgemaakt van het openbaar vervoer.
@Sentwierda: Je moet niet alles geloven wat Wikipedia zegt, het wordt door jan en alleman bijgewerkt, deze bron kun je niet serieus nemen. Jij begrijpt ook wel dat je niet zomaar het platform van een vliegveld kunt oplopen al wapperend met je OV kaart om het vliegtuig te halen, het is absurd te stellen dat vliegtuigen onder het openbaar vervoer vallen.
Het is volgens mij een misverstand dat het openbaar vervoer met de trein ophoudt aan de Nederlandse grens. België, Duitsland en ook Frankrijk beschikken wel degelijk over openbaar vervoer.
In de eerste-klas stoelen € 29, en op een klapstoeltje € 15.
http://www.izy.com/nl/het-aanbod
Als je dat combineert met een goedkope vooruitboeking via Breda naar Brussel, of via Maastricht-Luik-Brussel, kun je voor weinig geld soms toch de trein nemen.
dit is een handige site om goedkoop ergens te komen binnen je eigen land of Europa
iemand rijdt naar bv Parijs en jij kan tegen kleine betaling meerijden, misschien rijdt er nog wel iemand mee; nog goedkoper dus. je kunt voorkeuren opgeven ed.
een sort liften maar dan 2.0
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.