Kan de NS aansprakelijk gesteld worden voor taxikosten bij onvoorziene vertraging?
Afgelopen week ben ik er een weekje tussenuit geweest.
De vlucht ging om 09.45 uur. We hebben de allereerste trein die ging genomen en zouden om 07.25 aankomen op Schiphol.
In Amersfoort werd omgeroepen dat de trein niet meer verder zou gaan ivm een seinstoring en dat het tot zeker 9 uur zou duren.
Er werden geen alternatieven genoemd, het enige dat aangeboden werd was een gratis kopje koffie.
We hebben eerst gekeken welke busopties er eventueel zouden zijn (de NS had nog geen bussen ingezet). Toen maar naar de taxiplaats (waar we absoluut niet de enigen waren).
Om 7.15 hebben we eindelijk een taxi weten te bemachtigen. We hebben deze gedeeld om kosten laag te houden, maar voor mij en mijn reisgenoot bedroegen de extra kosten wel 40 euro.
Hadden we de taxi-optie niet genomen, dan hadden we zeker de vlucht gemist en nog veel hogere kosten gehad.
Is het mogelijk deze kosten op de NS te verhalen?
En Computoon: als we een trein eerder hadden kunnen nemen, dan hadden we het zeker gedaan. Maar 06.02 uur was de allereerste mogelijkheid en het betrof ook nog eens een directe verbinding, zonder overstappen, dus we gingen er eigenlijk vanuit dat....
(zeker omdat we niet over Utrecht moesten, waar wel bekend was dat er ellende zou zijn)
http://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.