Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe is het mogelijk dat ik kon inchecken met een OV-tegoed van minder dan € 20?

Ik heb een anonieme OV-chipkaart met enkel reistegoed erop, dus geen abonnementen of andere dingen. Ik dacht dat je daarmee alleen bij NS kunt inchecken als het reistegoed minimaal € 20 bedraagt.

Op dit moment staat er minder dan die € 20 op. Toen ik deze OV-chikpaart vanochtend voor de incheckpaal hield, kon ik er echter gewoon mee inchecken.

a)  Hoe is het mogelijk dat dit mogelijk was?
b)  Als het minimumbedrag kennelijk geen € 20 is, wat is het dan wel?

Cryofiel
8 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Je kunt een negatief saldo van maximaal 4 euro hebben, dus er zal wel 16 euro of meer opgestaan hebben.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
SimonV
8 jaar geleden
Het gaat hier over een anonieme chipkaart.
gvrox
8 jaar geleden
Maakt dat verschil in dit geval ? Ik dacht van niet; heb ooit ook negatief gestaan op mijn oude anonieme kaart.
SimonV
8 jaar geleden
Ik had deze link ook gezien, maar dacht dat het niet gold voor anonieme kaarten...
Cryofiel
8 jaar geleden
Het zou vreemd zijn als je op een anonieme kaart negatief zou kunnen staan, toch? Dan ga je lekker reizen tot je 4 euro negatief staat en dan haal je een nieuwe kaart.
gvrox
8 jaar geleden
Maar die kaart heeft jou al meer gekost dan die 4 euro, dus je wint er niets mee. Normale prijs is 7.50 , maar er zijn wel eens speciale akties (geweest) waarbij het minder was.
Mogelijke oorzaken:
- Je had boven de 16 eu, waardoor je tijdelijk in de min stond (vanwege het opstaptarief).
- Je hebt bij een metro paaltje ingecheckt.
- Je was helemaal niet ingecheckt.
- Je hebt een persoonlijke kaart met abbo (haha, verwacht ik niet).
- Je stond bij een incheckpaal van Arriva of Syntus, want die rekenen 10 eu.
- Je hebt een bug-in-the-system gevonden.

Ben benieuwd!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image