Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat bedoelen ze met ''1 zone''?

Hai, ik wil een Ov-sterrenabonnement nemen maar snap niet wat ze bedoelen met: 1-ster = 1 zone. Ook weet ik mijn centrumzone niet. Ik woon in Haarlem en moet naar Haarlem station(3 haltes) en neem een bus naar school (ook 3 haltes) Ik heb de site bekeken en ben ook op 9292.nl geweest, maar begrijp het nog steeds niet. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Nederland is verdeeld in zones voor het openbaar vervoer. Met een ' 1 zone' kaart kun je alleen binnen die zone reizen; bij voorbeeld in het centrum van een stad. De buitenwijken en omliggende plaatsen behoren vaak tot andere zones; als je daarheen wilt, moet je een abonnement nemen dat geldig is voor meerdere zones. Vaak hangt bij stations (zowel NS als busstations) een kaart waarop te zien is welke haltes in welke zones liggen. de eerste bron geeft voorbeelden; de tweede de kaart van alle zones in Nederland.
Helpt dit antwoord je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het sterrenabbbonement gaat binnenkort wel weg zeggen ze dus zal je of op saldo moeten reizen of met een ander abbonement als je met htm reist moet je dan ook een htm abbonement nemen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing