Hoe vaak vergeten mensen correct in en uit te checken bij een reis met het OV?
Vandaag ontving ik voor de 6e keer bericht dat ik niet uitgecheckt heb. Ik ben soms wat onoplettend maar ik denk toch niet dat ik daarin uniek ben. Zijn er daarover cijfers?
Een nieuwe vraag zou kunnen zijn, hoe kunnen we ons in NL echt verenigen om niet tegen de prijs, maar de onrechtmatige toepassing van het OV te laten keren?
Dat is de werkelijke reden dat er tientallen miljoenen gewoon van de burger wordt afgepikt zonder dat de meesten het weten!
En dát is onrechtmatig!! TIP: heeft u weleens (als de mogelijkheid er is) gewacht met uitchecken als u op doorreis was (bijvb. bus-trein-bus) Van bus naar bus, ofwel van uitchecktijd naar inchecktijd, mag uiterlijk 35 minuten zitten. Heeft de trein bijvb. vertraging of te vroeg uitgecheckt en er nog geen trein is, dan heb je pech gehad en betaal je bij je (2e) bus opnieuw je opstarttarief van € 0,89. Iemand die fulltime (22 dagen per maand) werkt en lak heeft aan deze tijd betaalt dus 22x2x€ 0,89 = bijna € 40,00 per maand onnodig aan het OV. Let op uw portemonnee!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.