Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet volgende week woensdag met de bus van syntus van rouveen naar zwolle. Kan ik in de bus contact betalen of niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
847

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

als het goed is moet je tegenwoordig met een OV kaart rijzen dat zou dus betekenen dat je niet contant kan betalen maar een OV kaart nodig hebt.

het handigste is dan om eens te kijken op de OV site of langs te gaan bij een OV service punt al zullen zij u waarschijnlijk toch vriendelijk naar de site verwijzen.
en te kijken voor een prepay OV kaart zo kun je zelf kiezen hoeveel je er op je kaart moet komen.

op de site van 9292ov.nl wordt altijd aangegeven wat de prijs zou zijn let op dat het ook mogelijk is dat niet alle prijzen up to date zijn hou dus rekening mee dat de prijs iets hoger kan liggen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Af en toe met de bus, tram of metro? Met de OV-chipkaart kun je reizen op saldo in het stads- en streekvervoer in heel Nederland. Ook is het mogelijk om een los kaartje te kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je antwoord geeft (miniracer), controleer dan je antwoord. Wat je nu zegt klopt dus niet. Daarom een - van mij.
ja, dat kan. Dit staat geschreven in de reisregels van Syntus. U kunt een kaartje kopen in de bus. Wel wordt gevraagd zoveel mogelijk gepast te betalen, zodat de chauffeur zo min mogelijk wisselgeld bij zich hoeft te hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overigens kun je bij alle vormen van OV ook een los kaartje kopen. Alleen ben je over het algemeen wel goedkoper uit met een OV-chipkaart met saldo als je vaker dan 1x per jaar met het OV reist.
Het kan, je krijgt dan een wegwerp chipkaart voor eenmalig gebruik. Je betaalt dan echter veel meer dan met zo'n plastic ov-chipkaart waarop je saldo hebt gezet. Daar zou ik voor kiezen. Denk aan het in- en uitchecken.
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
Als je een persoonlijke koopt duurt het wat langer dan wanneer je een anonieme ov-chipkaart koopt. Een anonieme schaf je gewoon aan bij een zaak als Primera, bij een aantal supermarkten of aan de balie van een ov-bedrijf, bij de grotere stations.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding