Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik van de voorgestelde route door de NS afwijken, en tussentijds uitstappen?

IK wil van duiven naar Schiphol, maar ik hoe pas 's avonds op Schiphol te staan, Zou ik dan ook 's morgens uit duiven mogen vertrekken, van de door de NS voorgestelde route afwijken, en van duiven via Arnhem naar Amsterdam te gaan. Om later die dag mijn reis te vervolgen naar Schiphol?
Ik maak gebruik van een dagretour van de NS spoordeelwinkel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als je via een andere route wil reizen dan de NS reisplanner opgeeft dan kun je een zogenaamd "Via-kaartje" kopen. In jouw geval dan een kaartje Duiven - Schiphol via Amsterdam Centraal. Uiteraard is dit kaartje wel duurder (je maakt immers een langere reis dan de snelste route Duiven - Schiphol via Amsterdam Zuid).

Als je op de terugreis wel de kortste route van Schiphol via Amsterdam Zuid naar Duiven neemt ben je goedkoper uit als je voor je heen en terugreis twee losse enkele reizen koopt (enkele reis Schiphol - Duiven €18,16 / Duiven - Schiphol via Amsterdam Centraal €19,26).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee. Bij reizen met NS gaat het om de 'gebruikelijke reisweg'. Dat is meestal (maar niet altijd in kilometers) ook de kortste.

Tussentijds uitstappen mag altijd (zonder uitchecken en weer inchecken) maar alleen zolang de trein 'in dezelfde richting rijdt'. Heb je nog een 'gewoon papieren retour' dan mag je dat op die manier niet gebruiken want je rijdt dan om.
Computoon
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing