Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe gaat de éénmalige NS chipkaart precies werken?

Momenteel wordt er volop geadverteerd door de NS over de éénmalige chipkaart, maar er wordt niet precies verteld hoe deze werkt. Het is een papieren kaartje met een chip, die je kunt kopen bij de NS balie of bij de kaartautomaat. De kaart is éénmalig te gebruiken en is pas geldig als je er mee incheckt en aan het eind van de reis weer uit checkt. Hoe wordt de prijs per rit betaald? Moet je toch nog een plaats in typen? Hoe werkt het precies? Dat kan ik helaas niet uit de advertentie halen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het werkt hetzelfde als met het huidige kaartje. Je koopt aan de automaat (of balie) een kaartje naar de bestemming die je zoekt, geeft de klasse (2e of 1e) aan en of je een retour of enkele reis wil. Je hoeft dus zelf niets in te vullen op het kaartje.

Uit de automaat krijg je daarna een kaartje waar hetzelfde opstaat als op het huidige kaartje. Alleen moet je er nu ook mee in en uitchecken.

Aan de automaat kun je alleen nog papieren kaartjes zonder korting en Railrunner kaartjes kopen. Reizen met korting of meereiskorting kan alleen nog als je een "echte" OV-chipkaart hebt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je bedoeld of je op de automaat iets moet invullen dus.

Ja, je moet hetzelfde kiezen als dat je nu aan de automaat doet. Daar veranderd niets aan. Je krijgt ook een kaartje dat vrijwel hetzelfde is als wat er nu uit de automaat komt (staat hetzelfde op, alleen is de kleur iets anders en zit er een chip in het kaartje). Extra is dus dat je met je kaartje ook moet in- en uitchecken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de informatie, evele

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het hetzelfde is als het normale kaartje. Je gaat naar de balie en zegt wat je bestemming is. Ik heb ergens gelezen dat het €1,- duurder is dan het was.
Ik wil dit ook wel weten want met de link is het me ook niet duidelijk.
plusje dus voor je vraag.
https://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laatstenieuws/123654
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image