Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt Maandtrajectkaart?

Hi,

Ik heb niet zo'n ervaring met OV chipkaart (OV kaart vertrouw ik niet, vanwege slechte verhalen erover) en maandtrajectkaart, maar omdat ik nieuwe baan hebt, moet ik op en neer reizen, dus wat ik wil weten is:

- Betaal je voor Maandtrajectkaart vast bedrag en hoef je daarna geen treinkaartjes te nemen?

- Heb je een OV kaart nodig voor Maandtrajectkaart of hoeft dat niet perse?

Het liefst heb ik gewoon papieren maandtrajectkaart waar ik vast bedrag per maand aan betaald en gewoon enkel toont voor hele maand waarop ik met de trein reist.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 57 seconden:
Extra info: Ik heb al eerdere topics gelezen over Maandtrajectkaart op Goeievraag.nl, maar die topics zijn inmiddels al 2 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je hebt voor een maandtrajectkaart twee dingen nodig:
- de maandtrajectkaart (kan via de kaartautomaat worden aangeschaft)
- NS-stamkaart of een persoonlijke OV-chipkaart. "Bij controle van een Maandabonnement moet een NS-stamkaart en/of een persoonlijke OV-chipkaart die als stamkaart wordt gebruikt, worden getoond.
Een NS-stamkaart is voorzien van een recente, ongebruikte pasfoto van de houder, alsmede van diens naam, adres, woonplaats en geboortedatum. De aanvrager
is verantwoordelijk voor de juiste en volledige vermelding van de gegevens op het bewijs. Zij worden door NS gecontroleerd aan de hand van een officieel identiteitsbewijs. Een NS-stamkaart draagt hetzelfde kenmerk als het bijbehorende
maandabonnement. Een NS-stamkaart is geldig uiterlijk tot en met de daarop vermelde datum, tenzij de periode van het bijbehorende abonnement
nog niet verlopen is. De geldigheid wordt dan verlengd tot en met de einddatum vermeld op de bijbehorende Maandabonnement. NS behoudt zich het recht om hiervan af te wijken.

Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat ook het maandtrajectabonnement een reisproduct wordt dat op de ov-chipkaart moet worden geladen. Vanaf dat moment moet je in- en uitchecken.

Toegevoegd na 7 minuten:
Erg duidelijk blijkt die verplichting van stamkaart of persoonlijke ov-chipkaart niet op de site. Als je op de bronsite echter klikt op 'Download hier de voorwaarden' zul je het lezen.
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je betaalt een vast bedrag per maand voor een bepaald traject. Op dat traject kun je een maand lang vrij reizen. Het is een papieren kaartje die je uit de automaat kunt halen. Als je ook nog eens ergens anders naar toe wilt moet dat met een ander papieren kaartje of een ovchipkaart.

http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/reizen-met-bepaalde-ns-abonnementen-uitzonderingen.html#Maandtrajectabonnement
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing