Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat heeft het incheck apparaat voor gevolgen voor mijn pasjes?

Als ik met de bus ga, laat ik mijn OV-Chipkaart in mijn portemonnee zitten. Ik houd mijn gehele portemonnee tegen het incheck apparaat. Wat heeft dat dan voor gevolgen voor mijn overige pasjes. I.v.m. magnetisme enzo...

(Categorie 'overig' gekozen, omdat ie in meerdere categorieën past)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
769

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt zonder problemen je OV-Chipkaart in je portemonnee houden tijdens het in- en uitchecken. Het kan andere (bank)pasjes niet beschadigen, want er wordt alleen een RFID staling verzonden en ontvangen.

Wel moet je letten op andere passen die de RFID-signalen kunnen ontvangen en terugsturen. Vorige week ontving ik een nieuwe bibliotheekpas, die ook met RFID werkt. Ik kan sinds ik deze pas in mijn portemonnee heb, niet meer in- en uitchecken. De OV-Chipkaartlezer op het station ziet namelijk een onjuiste kaart. Ook de nieuwe identiteitskaarten hebben namelijk ook een RFID-chip.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Geen enkele. Het systeem merkt niet met magnetisme.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ik denk dat er niets gebeurd Ik bedoel dat het volgens mij niets uitmaakt. Houd mijn beveiligingspas om mijn deur open te maken ook altijd in mijn portemonnee ervoor, nooit gemerkt dat dit invloed/beschadiging heeft op mijn andere pasjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er gebeurt inderdaad niets. Je pinpas blijft gewoon werken :). Wel zullen andere passen die met dezelfde technologie werken (MIFARE 1K/4K) een "request" krijgen van het scanapparaat, deze negeren ze echter omdat ze niet aan het verzoek van het scanapparaat kunnen voldoen, dit verzoek is alleen voor de OV chip kaart bedoeld.

Tot nu toe weet ik dat er in ieder geval in de nieuwere ID-kaarten ook zo'n chip zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee niks. Je moet een heel sterke magneet hebben om de data te veranderen van een pasje. Maak je geen zorgen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou mijn pinpas wel controleren voor het zelfde geld is daar ook het bedrag eraf gehaald .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding