Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat moet ik doen om in te kunnen checken vanuit mijn portemonnee?

Ik kan met mijn ov chipkaart niet inchecken als hij in de portemonnee zit, alleen als ik zonder portemonnee wil inchecken dan doet ie het. wat moet ik doen om in te kunnen checken vanuit mijn portemonnee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zult moeten ontdekken of het aan je portemonnee ligt of aan de spullen IN je portemonnee. Check dus eerst met alleen wat geld en je ov chipknip zo dicht mogelijk bij het apparaat, als dat ook niet werkt moet je een andere portemonnee hebben. Als dat wel werkt moet je de pasjes anders indelen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat ligt aan de andere pasjes die er in je portemonnee zaten. Bij mij was het over toen ik het pasje van het zwembad en de sportschool eruit had gehaald.
Als de paal geen foutmelding geeft maar gewoon niets doet, probeer dan de pas dichter naar de buitenkant van de portemonnee te verplaatsen, zodat er geen geld of andere pasjes tussen de OV-kaart en de OV-incheckpaal zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou jouw beurs op de ov kaart na geheel kunnen ledigen, dan zal hij ongetwijfeld werken.
Maar het lijkt me toch eenvoudiger om even die kaart uit de onderhavige portemonnee te halen.
Zo moe kan je dar toch niet van worden....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is gewoon veiliger om snel je portemonnee uit je zak te halen en die er weer in te stoppen dan in het ov uitgebreid je portemonnee open te halen (zakkenrollers)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt handig is het niet als je elke dag met het OV moet. En je hebt ook weer minder kans dat je pasje kapot gaat als je hem er niet steeds uit hoeft te halen, die dingen zijn al niet zo sterk...
Om het te laten werken moet je alle andere RFID-pasjes uit je portemonnee halen. Dus eigenlijk alle pasjes die je tegen of voor een lezer houdt. Voorbeelden van dat soort pasjes zijn sportschoolpasjes, toegangspasjes van werk etc.

Ik vind het inderdaad zelf ook niet prettig om elke keer de pas eruit te halen. Als je portemonnee een flap heeft om pasjes in te doen, kan je dat ook proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding