Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mijn ov-chipkaart gekoppeld aan de NS, waarom zie ik mijn reishistorie (nog) niet?

Ik heb gisteren de bestelling geplaatst om de kaart te koppelen en ik heb vandaag rond 12 uur de bestelling opgehaald bij een oplaadpunt. Heb de activeringscode online ingevoerd en aangevinkt dat ik online mijn reisoverzicht wil inzien, maar er is nu nog steeds geen reis te zien... Duurt dit altijd zo lang?

Toegevoegd na 23 minuten:
Voor de duidelijkheid: Ik heb mijn kaart gekoppeld aan de NS en ook aangevinkt dat ik mijn reishistorie wil inzien. Het antwoord bij de FAQ heb ik zelf ook gezien en dit is dus geen antwoord wat op mij van toepassing is, aangezien ik het wel allemaal gekoppeld en aangevinkt heb.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Je hebt toch nog niet kunnen reizen? Daarom is er niets te zien.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het gaat dus over de reizen NADAT je deze optie hebt geactiveerd.

Toegevoegd na 7 minuten:
En als ik je verkeerd begrijp:

Ik zie geen reisgegevens in mijn overzicht in Mijn NS. Hoe kan dat?
Er zijn 2 mogelijkheden:
1. U heeft uw OV-chipkaart nog niet gekoppeld aan uw account. Dit kunt u in Mijn NS doen via 'OV-chipkaart koppelen'. U moet wel eerst een kaartservicecode aanvragen en activeren!
2. U heeft uw OV-chipkaart wel gekoppeld, maar nog niet bij 'Mijn producten' aangegeven dat u uw reisgegevens wilt kunnen inzien.

http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/mijn-ns-reisgegevens/index.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Ik zie geen reisgegevens, hoe kan dat?
1. Het kan zijn dat u uw OV-chipkaart nog niet heeft gekoppeld aan uw account. Dit kunt u doen via 'OV-chipkaart koppelen'. U moet wel eerst een kaartservicecode aanvragen!
2. U heeft uw OV-chipkaart wel gekoppeld, maar nog niet bij 'Mijn producten' aangegeven dat u uw reisgegevens in wilt zien."

En een reis maken wil ook helpen.

Tip: registreer je kaart ook hier: http://www.ov-chipkaart.nl/mijnovchipkaart/

Dan kun je met een persoonlijke ov-chipkaart ook fiscaal acceptabele reiskostenoverzichten uitdraaien.
Computoon
12 jaar geleden
Dan moet je wel het transactieoverzicht hebben aangevraagd, zie hieronder + site.

Het online transactieoverzicht is een overzicht van de reizen en transacties die u met uw persoonlijke of anonieme OV-chipkaart gemaakt heeft. Alle OV-bedrijven in Nederland doen mee aan dit overzicht. U kunt dit overzicht gebruiken om reiskosten te declareren bij uw werkgever of voor uw belastingaangifte. Het gebruik van het online transactieoverzicht met een Bedrijvenkaart is niet mogelijk.
Online transactieoverzicht eenmalig aanvragen

Om gebruik te kunnen maken van het overzicht, vraagt u eenmalig het transactieoverzicht aan. U kunt dit gelijk doen als u zich aanmeldt voor een Mijn OV-chipkaartaccount en uw kaart heeft toegevoegd.
Wanneer zijn transacties zichtbaar?

Vanaf de dag nadat u het online transactieoverzicht heeft aangevraagd, worden transacties getoond. U ziet dus geen transacties van reizen die u gemaakt heeft voordat u het overzicht heeft aangevraagd.

Tip: stel ook uw privacyinstelling in zodat u haltes, stations en productnamen ziet bij uw transacties.
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing