Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik mijn ov chipkaart nu activeren of niet ?

Ik heb maanden geleden dat dingen aangevraagd.. heb ik toen tijdje daarna ontvangen. Maar is hij nu geactiveert of niet? Ik las namelijk op de ovchipkaart site dat als hij niet geactiveerd is dat je maar tot 31 januari kunt reizen. Ik weet nu niet of hij geactiveerd is. En waar ik dat eventueel kan doen.

Toegevoegd na 15 seconden:
dingen = ding

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je moet je abbonement "ophalen". hierbij kan je keizen uit een week of weekend abbonoment. Tot eind januari heb je een tijdelijk abbonement erop staan.

Dit ophalen kan bij bepaalde automaten. Je kan vanaf 1 Januari je abbonement ophalen, dit gaat tot de 31e van januari.

Ophaalpunten zijn hier te vinden: http://www.ov-chipkaart.nl/webwinkel/bestellenenophalen/ophaalpunten/

De organisatie achter de ov-chipkaart heeft ook een paar datums waarop zij aanbevelen om het abbonoment op te halen. dit is hier te vinden:
http://www.studentenov-chipkaart.nl/

Oja en voor mensen die in limburg reizen, hier wordt de ov-chipkaart waarschijnlijk nog een paar manden uitgesteld, tot juni ergens.

Je kan ook nog je gewone OV-kaart gebruiken voor te reizen dit wordt tot eind januari gedoogd. Net zoals een niet ingelokte, opgehaalde ov-chipkaart. je krijgt tot eind januari geen boete.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja dat moet je. En dat kan bij elk opwaardeerpunt.

Toegevoegd na 14 seconden:
http://www.ib-groep.nl/particulieren/themas/studenten_ov-chipkaart.asp
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja je moet het alsnog activeren om te kunnen gebruiken in 2010. En ik denk dat je die gewoon bij een ov chip oplaaddinges kunt doen. Ik las eenskeer ergens dat het alberheijn kon of zo...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het een Studenten OV-Chipkaart betreft moet je dat zeker.

Je gaat met je OV-Chipkaart naar een ophaalautomaat om je OV-Chipkaart te activeren en het abonnement op je kaart te zetten.

In de metro/tram en in de meeste bussen van Connexxion check je altijd in en uit en reis je in de kortingsuren op saldo.

In de trein hoef je nog NIET in en uit te checken.
De conducteur controleert jouw chipkaart met een speciaal controleapparaat. In de kortingsuren koop je een papieren kaartje.

In de overige bussen: vraag het de buschauffeur en toon hem je Studenten OV-chipkaart. Waar je nog niet in- en uitcheckt gebruik je in de kortingsuren de roze strippenkaart.

Zie de bron om te kijken waar een ophaalautomaat bij jou in de buurt is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet je studentenabonnement op je kaart laden op een oplaadpunt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding