Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Studenten ov doet het niet en ov-chipkaart gebroken, wat nu?

Ik heb vandaag mijn studentenreisproduct opgehaald en wilde reizen. Heenweg wilde, maar de terugweg niet.
Hoe kan dat? En gelukkig mocht ik doorlopen, maar toen ging ik per ongeluk op m'n ov-chipkaart zitten waardoor hij gebroken is, terwijl ik naar school moet.

Dus hoe kan het dat ik niet terug kon reizen terwijl ik de studentenweek had opgehaald?
En hoe los ik het probleem van de gebroken ov-chipkaart z.s.m. op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Zo snel mogelijk een nieuwe aanvragen lijkt mij het beste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"OV-chipkaart kapot?

Het vervangen van je OV-chipkaart duurt ongeveer twee weken. In de tussentijd reis je voor eigen rekening. Controleer daarom of je kaart echt defect is voordat je hem opstuurt.


Check eerst bij een (oplaad)automaat of je saldo negatief is. Is dit niet het geval? Ga naar de balie van het OV-bedrijf waarbij je het laatst hebt in- en uitgecheckt om te laten controleren wat er aan de hand is. Vaak is het probleem daar snel te verhelpen en hoef je geen vervangende kaart aan te vragen.


Zit er een barst/scheurtje in je kaart en/of is er geen OV-balie bij jou in de buurt? Download dan hier het formulier 'Aanvraag vervangende kaart'.


Is je kaart kapot gegaan zonder zichtbare schade? Dan kom je mogelijk in aanmerking voor vergoeding van de kosten die je hebt gemaakt terwijl je kaart vervangen werd. Je kunt dan een declaratieverzoek indienen.

Let op: Als je jouw defecte kaart niet opstuurt, kunnen wij niet controleren of de kaart zichtbaar defect is of niet en kom je nooit in aanmerking voor vergoeding van de kosten die je hebt gemaakt terwijl je kaart vervangen wordt. Meld je kaart dus nooit verloren of gestolen! Stuur hem op met het juiste formulier.


Meer weten? Kijk ook eens bij de meest gestelde vragen of op www.ov-chipkaart.nl."
(Lees meer...)
Computoon
12 jaar geleden
Computoon
12 jaar geleden
Goed he :-)
Berer goed geplakt dan slecht zelf geschreven.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image