Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je overstapt van een vertraagde trein op een ander trein, op welk traject krijg je dan geld terug?

Stel je reist van Amsterdam naar Apeldoorn met overstap in Amersfoort. Als je door vertraging de aansluiting mist en je komt minstens 30 minuten later aan op de eindbestemming, welk traject wordt er dan vergoed?
Moet de trein van Amsterdam- Amersfoort daadwerkelijk minstens 30 minuten vertraging hebben of kan er ook een vergoeding komen als je de trein mist (door bijv. 10 minuten vertraging) en vervolgens 30 minuten kan wachten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als je tussen 30 en 59 minuten vertraging hebt krijg je de helft van je enkele reis of 1/4e van je retourkaartje vergoed. Als je 60 minuten of meer vertraging hebt krijg je je hele enkele reis of een half retourkaartje vergoed.
Bij het loket kun je een formulier aanvragen, daarop kun je vertragingen op de heen- en terugreis aangeven. Je stuurt je orginele kaartje mee in de envelop en na ongeveer vier weken krijg je het bedrag op je rekening.
Als je door 10 min vertraging een aansluiting mist, dan geldt dat in jouw geval inderdaad als een half uur vertraging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je stuurt je treinkaartje mee (of kopie ervan).
Dus over het hele traject (begin tot eind station)
Je kunt bij de infobalie een speciaal formulier halen waar alles op uitgelegd staat.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Volgens de NS heb je recht op geld terug als je door de vertraging 30 minuten of meer te laat op je bestemmingsstation aankomt.

Volgens hen is vertraging: het verschil tussen het tijdstip waarop u volgens de dienstregeling op uw bestemmingsstation zou aankomen en het tijdstip waarop u daadwerkelijk aankwam.

Ik denk dus dat het hele traject vergoed wordt, omdat u meer dan 30 minuten later op uw bestemmingsstation aankomt.
De vergoeding is namelijk gebaseerd op de ritprijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon het hele traject.
Je hebt ook 30 minuten op het hele traject vertraging opgelopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image