Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk treinabbonement is het meest geschikt voor mij?

Hallo,
Vanaf na de zomervakantie ga ik met de trein naar school. Ik ben 16 dus nog geen studenten-Ov. Maar het is wel heel duur ik kom zo zonder korting uit op 17 euro per dag en dat zou 85 euro per week gaan worden. Mijn ouders en ik betalen samen maar we zouden het wel fijn vinden als het voor minder geld kon. Vragen ons nu af welk abonnement geschikt is maar hebben er echt geen verstand van!
- Ik reis alleen 's ochtends in de spits.
's middags word niet later dan half 5.
- 5 dagen per week
- In totaal reis ik zo'n 2,5/3 maanden niet.
- Het is een vast traject.
Ik hoop dat jullie een advies hebben en als er meer informatie nodig is laat het horen!
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Twee voorstellen (waarvan niet het jaartrajectabonnement. Dat kost namelijk net zoveel als 10 maandabonnementen terwijl je 2,5/3 maanden niet reist.)

* het Altijd Voordeelabonnement. Kost euro 25.- als maandabonnement. Met dit abonnement krijg je 20% korting op de treinreizen in de spitsuren en 40% korting in de daluren en in het weekend. Die 25.-/maand ben je standaard kwijt.

* het Maandtrajectabonnement: geldt één maand op een vast treintraject binnen Nederland. Prijs is afhankelijk van traject dat wordt afgelegd.

Je hebt helaas niet opgegeven hoeveel km je reist (enkele reis) dus nauwkeuriger kan ik het niet maken.

Toegevoegd na 1 uur:
Een dagretour Rsd-Goes kost euro 16,80/dag tegen vol tarief. Uitgaand van 22 schooldagen/maand dus euro 369,60/maand.

Zou je nou het 'Altijd voordeelabonnement' hebben dan krijg je 20% korting. Voor NS-begrippen reis je namelijk in de spits. Daluren zijn deze: vóór 6.30 uur, tussen 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur. Plus het hele weekend.