Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Problemen met de OV kaart, wat nu?

Zoon reist met OV kaart met de bus. Er staat een abonnement op, maar dat wordt door de kaartlezer niet gezien. Ik heb gebeld (we kunnen het nu niet zien mevrouw, belt u later maar weer) en een mail gestuurd maar nog geen reactie. Al het geld dat erop stond is nu opgegaan aan de bus (terwijl hij een abonnement heeft). Wat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het is ten 1e belangrijk om na te kijken of je zelf geen fouten hebt gemaakt.
Als je een bestelling bij de webwinkel van de ov-chipkaart gedaan hebt, moet je deze na de betaling ook ophalen bij een oplaadpunt. Pas als je hem op de kaart geladen hebt kan je gaan reizen.
Daarnaast is het belangrijk om na te gaan met welke busmaatschappij je reist. (connexxion, veolia, arriva, gvb??)
Als je dit weet kan je kijken of je wel het goeie abonnement gekocht hebt. Het abonnement moet wel geldig zijn bij de busmaatschappij, anders word inderdaad het normale tarief afgeschreven. Ook is het belangrijk dat je de juiste zone hebt gekozen met het juiste aantal sterren.
Als je zeker weet dat al jouw eigen zaken in orde zijn zal de fout bij de ov chipkaart liggen.

In dat geval kan je een aangetekende brief schrijven naar de betreffende vervoersmaatschappij.
Zet hier duidelijk je probleem in:
-Waar ben je ingecheckt?
-Welk abonnement heb je?
-Wat gaat er mis?
Zet er ook duidelijk in wat je van de vervoersmaatschappij verlangt:
-Geld terug?

Als de vervoersmaatschappij met hun vingers naar Trans Link Systems gaan wijzen is het een hopeloze zaak, want TLS zal je weer naar de vervoersmaatschappij sturen.

In dit geval is toch echt de vervoersmaatschappij schuldig want die gaan met TLS een contract aan omtrent de ov chipkaart.
Er bestaat ook voor consumenten de mogelijkheid om een incasso bureau in te schakelen.
In dat geval kan je ervoor kiezen om dit te doen, en dan zou je probleem opgelost moeten zijn.

Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als ik u was zou ik gewoon naar een OV info punt gaan met het kaartje daar helpen ze u persoonlijk.

Ook zal ik als ik u was een klacht indienen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kan het zijn omdat uw zoon zijn bestelling(in dit geval een abonnement) nog niet heeft 'opgehaald'. Al je hem niet hebt opgehaald (activeren), dan zal hij ook niet werken. Ikzelf ben 17, en ik had er ook gedonder mee. Ook kwam ik een paar keer in problemen met de ov chipkaart, omdat ik met een abonnement een bus in ging waar geen abonnementen werden geaccepteerd. Toen ik uit wou checken, gaf hij een €- tegoe aan. Waardoor ik de volgende bus niet in kwam. Dat zou ook nog kunnen, maar dat kan ik niet zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem in elk geval ook schriftelijk contact op met het vervoerbedrijf en vraag om terugbetaling van de teveel betaalde reiskosten. De chipkaart is nog voor iedereen nieuw, je mag verwachten dat ze hier flexibel en klantgericht mee omgaan. Vermeld in de brief in elk geval de relevante details zoals het nummer van de chipkaart en een bank- of gironummer voor de terugbetaling. Vermeld daarnaast een adres of een telefoonnummer zodat de klantenservice contact op kan nemen als ze nog vragen zou hebben.
Adressen van de klantenservices zijn te vinden op de website van de vervoerders, en ook via de site van 9292

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal een storing. Had ik ook last van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image