Is de machinist van een goederentrein verplicht een personentrein voor te laten gaan, als deze personentrein volgens schema rijdt?
Vanavond zat ik in de trein van Utrecht naar Groningen. Die vertrok redelijk op tijd, misschien 1 minuut later. In Amersfoort stond die maar kort. Tussen Amersfoort en Zwolle reed een goederentrein vlak voor de trein waarin ik zat, waardoor laatstgenoemde trein langzamer moest rijden, waardoor vertraging ontstond. Was de machinist van de goederentrein verkeerd bezig? Hij moet toch rekening houden met de geplande tijden van personentreinen? En mocht het dan toch vóórkomen, dat de goederentrein vlak voor de personentrein rijdt, moet de machinist van de goederentrein de trein op het eerstvolgende station de machinist van de personentrein in de gelegenheid stellen om te passeren? Of is niet ieder station zo langgerekt dat de machinist van de goederentrein daar de trein kan laten stoppen?
Toegevoegd na 2 uur:
N.a.v. de reaktie van Bliets. Heeft de treindienstleider hier correct gehandeld?
Ik had hier ook mijn bedenkingen bij. Interessante vraag dus.
Sorry corzijlstra, maar:
Dit is echt de domste vraag die ik ooit op goeie vraag gelezen heb.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.