Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kon je aan een ov studentenkaart? zie uitleg

Ik heb een ov kaart van gemeente almere maar je ziet bij studentenkaart altijd een speciale kant die aangeeft dat je student bent maar die heb ik niet maar ik kan hier wel een studentenproduct op zetten. Maakt het niet uit dat ik geen speciale studentenkant heb?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik ben erachter dat er veel veranderd is, ik heb vorig jaar oktober een studenten ov gekregen. Ik kan wel uitgebreid vertellen hoe dat ging, maar blijkbaar is het al veranderd. Kijk daarom op deze site, volg de checklist voor het studentenreisproduct en het zal zeker lukken! Kijk vooral naar het filmpje links, en volg de checklist.

Het is dus de bedoeling dat je zelf een persoonlijke ov chipkaart koopt en nadat je alles hebt aangevraagd, je kaartnummer doorgeeft, zodat daar het studentenreisproduct op geladen kan worden.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je student bent aan het HBO of WO heb je recht op een studentenkaart en die zal je dan vanzelf krijgen (althans je krijgt een oproep en moet de kaart op het gemeentehuis ophalen). en nee je kan als je geen student bent een studentenkaart krijgen en je kunt niet op je gewone ov kaart een studentenproduct zetten. Als student heb je namelijk een aparte kaart.

Toegevoegd na 33 minuten:
sorry met gemeentehuis bedoel ik natuurlijk postkantoor:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als student krijg je een kaart toegestuurt vanuit duo/ ib groep. Qua uiterlijk verschillen die passen ook nog is van elkaar en er staat niet op of het het studenten pas is of gewoon een persoonlijke kaart. Dat kan je dus niet zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een studente kaart pakt dan moet je naar het post kantoor gaan want daar woord het voor je vergoed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing