Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt de ov-voordeelurenkaart van NS?

Wanneer kan ik met mijn ov-chipkaart met voordeeluren reizen met korting? En wanneer gaat de tijd in? Bij in of uitchecken?

Toegevoegd na 35 minuten:
Misschien stond het niet duidelijk hierboven, maar wat zijn precies de daluren? Ik heb trouwens een oude ov-voordeelurenabbo :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

De tijd wordt bepaald bij inchecken, vóór 9:00 uur inchecken dan wordt de volle prijs berekend, ná 9:00 reis je met 40% korting. (oude kortingskaart, bij nieuwe kortingsabonnementen wordt ook in de avondspits de volle prijs berekend.

Toegevoegd na 1 uur:
Op bijgaande link de voorwaarden voor reizen op de "oude" voordeelurenkaart.
(heb ik ook, ik zou wel gek zijn als ik over zou stappen op de nieuwe) ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat er voor 9 u een kleine marge is om in te kunnen checken met korting (5 of 10 minuten ofzoiets?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, 5 minuten
Als je op saldo wilt reizen met je voordeeluren abonnement moet je minimaal 10 euro saldo erop hebben staan.

Je kan vanaf 9:00u de trein nemen met korting.
Omdat sommige treinen precies 9:00u gaan, zou het oneerlijk zijn dat je om 8:59u incheckt en het volle tarief betaald.
Daarom is er besloten dat je al om 08:55u kan inchecken met korting.

Dit is dan geldig tot 4:00u in de volgende ochtend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image